Second hand

Fynda på second hand igår, mitt första second hand-köp! Kändes halvjobbigt, men ändå otroligt roligt, att få en riktigt snygg jeansjacka för 75 spänn! Men man har ju alltid så skumma tankar när det gäller second hand-saker. Man tror liksom att den förra ägaren troligtvis va sprutnarkoman och ägnade större delen av dagarna till att kissa på jackan, vad är det för fel på en egentligen?
Tänker man logiskt så skulle nog sprutnarkomanens nerkissade jeansjacka troligtvis inte kunna säljas en gång till, men ändå känns det lite obehagligt att inte veta vem som har ägt jackan innan!
Jaja, nu har jag köpt den iaf, och nöjd är jag och på tvätt är den just nu ;)
Det jobbigaste med second hand är ju tveklöst lukten i second hand-affärer. Det luktar verkligen alltid gammalt. Och det gör en ju sjukt avskräckt. Men jag kände väl ändå att en jeansjacka kan man ju inte riktigt äckla ner lika mycket som ett par byxor, eller ve och fasa- en soffa!
För alla soffor som säljs i second hand har ju blivit kissad i minst en gång, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Mami

Vet exakt hur du tänker,vart kan du ha fått denna störning från. Gammel dret är äckligt;)

2010-04-21 @ 20:33:38
Postat av: Therese

Hahahahahahahahah...vad rolig du är tina =)=)

2010-04-22 @ 12:11:12
Postat av: Sofia

Mammas mest använda ord de senaste månaderna måste vara "gammel dret!";)

2010-04-22 @ 21:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0