Grannjävel!

Igår var jag iväg till Vingåkers Outlet med min familj. Det var första gången jag var där. Lite besviken var jag faktist. Var inte beredd på att det bara va märkeskläder där, jag köper ju aldrig märkeskläder. Tacka vet jag HM och Gina Tricot ju ;) Så vad jag är van så var det ju ganska dyrt ändå. Det var billigt för att va märken men dyrt om man jämför vad jag brukar lägga för pengar på kläder. Det fanns mycket fina barnkläder dock, men det är lite väl tidigt att börja handla. Syrran och Annelie shoppade däremot loss lite på den avdelningen. :)
Jag gick inte helt tomhänt därifrån, dom hade massa Polarn och Pyret kläder till billiga priser så jag hittade faktist ett par jeans med hög mudd för 295 kr och dom var supersnygga! Sen köpte jag även lite i affärerna utanför det stora varuhuset. Det blev två par skor på Scoretts Outlet för 100 kr styck, en duk, sen hittade jag ÄNTLIGEN en kaffefilterhållare! Använder inte folk det längre?? Jag har letat som en galning efter en kaffefilterhållare. Vill ha den brevid kaffebryggaren så att allt är samlat på ett ställe. Och nu har jag en :)

Varit en besvärlig natt. Grannen brevid är seriöst sjuk i huvudet. Han hade sån jävla röjarfest inatt och det måste varit minst 40 pers där! Dan (den gamle gubben) hade fullt utkik i titthålet (haha!) och det var små barn som sprang in och ut, skrek och söp. 15 år kanske? Utlänningar och fjortisar som hade allsång till "Barbie girl". Det här med att det ska vara tyst efter 23... Nej, nej, det var då det eskalerade! Dom hade lika gärna kunnat festa i våran lägenhet. Det var en granne som knackade på runt halv ett hos dom, men dom reagerade inte ens! Ingen som öppnade för den grannen inte, dom hörde inte ens, festandet fortsatte. Vid det här laget hade Dan redan ringt Securitas som skulle komma när som helst. Det hade inte gått att säga till dom själv igår, jag lovar dom va som vilddjur! Vi har dessutom redan sagt till ett antal ggr så man börjar på att ge upp. Securitas kom strax innan ett och sa till dom. Dom va riktigt bra för dom gick inte därifrån efter att dom hade sagt till dom en gång utan dom väntade nere i trappan. Mycket riktigt, idioten drog igång musiken direkt igen när han trodde att dom hade gått. Då ringer dom på igen och säger till igen, den här gången är dom arga! (Jag håller fullt span i nyckelhålet, haha! SÅ nyfiken!) Så när Securitas har hotat med polisen mm mm då blir det faktist tyst i lyan. Tack gode gud!
Efter det ringer en av Securitas-killarna till Dan som hade ringt in om detta, och sa till honom att det bara är att ringa igen om dom drar igång och dom visste vem den där idioten var sen tidigare. Som vi misstänkte, eftersom det inte är hans namn som står på dörren så får han säkert inte ens köpa lägenhet själv. Kul med sån granne! Tack gode gud att vi snart ska flytta!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Nu har jag ÄNTLIGEN hittat hit!!!! :) hade inte sett dina kommentarer på min blogg förrens idag..?? hmmm??

Jäkla grannar!! Får ta de lugnt me humöret bara gumsan ;) Men vet hur GALEN man kan bli!!! Dutkig Dan där! :) Pusssss

2010-08-09 @ 21:42:40
URL: http://whiskeytessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0