V 16

Går in i v 16 idag och då kan man läsa det här:

Fostret kan hålla huvudet upprätt och utvecklandet av ansiktsmuskler gör att det kan uppvisa olika ansiktsuttryck, till exempel rynka pannan och kisa. Muskelrörelserna börjar att bli koordinerade. Öronen sitter på rätt plats, likaså navelsträngen vars fäste har flyttats ner på magen. Fostret tömmer sin blåsa varje 40:e-45:e minut. Det är möjligt att avgöra kön med hjälp av ultraljud.

En del kvinnor kan känna svaga sparkar nu. Det känns som ett sprattlande grodyngel och sparkarna kan lätt blandas ihop med gaser eller tarmrörelser. Oftast är det omföderskor som känner sparkarna vid den här tidpunkten. Det är inte ovanligt att förstagångsgravida känner sparkarna först i vecka 22 24.Ditt hjärta pumpar runt en allt större mängd blod och du kan lätt känna dig andfådd. Många kan känna av halsbränna och sura uppstötningar.

Jag har nu gått upp nästan 3 kg.



Har haft en sämre dag idag. Varit sjukt trött hela dagen, helt slut! Legat i sängen nästan hela dagen (tvingade mig ner till banken och gjorde ett par andra ärenden iaf) och jag har även haft huvudvärk nästan hela dagen. Inget roligt.
Ikväll blir det tacopaj och film hemma hos Sandra, jag hoppas huvudvärken släpper!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Tömmer sin blåsa så ofta.... ojojoj ;) Gu va kul de är att få läsa sånt här gumman!!! Nu ä ja märräj hele tia även om ja ä vi en annan sjö :)

Hoppas du mår bra nu för kvällen! Pussar i massor

2010-08-13 @ 19:05:29
URL: http://whiskeytessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0