Veckan på Öland

Vi hade en underbar vecka på Öland. Kunde vart finare väder, men det kunde vart sämre åxå :) Vi fick vila ordentligt och bara ha det skönt!
Här kommer lite bilder från veckan :)

Måndag blev det en tripp till Eketorps borg. Vi startade trippen med att leta bensinpump tills vi var vansinniga så vi va tvungna att trycka en pizza innan vi åkte till borgen för att coola ner oss ;)




Muren runt borgen


Lite blandat från Eketorps borg :) (Tryck på bilderna för att förstora)
  
  
  

Dan träffade på en kelsjuk gris som la sig på hans fötter och ville bli kliad, haha!


Vackra bilturer på Öland :)


På tisdagen var det kanonväder och vi bestämde oss (precis som resten av Öland) att passa på en dag på djurparken. ENDEL folk! Men jättemysig dag med en massa djur, vattenrutschkana och lite chokladhjul :)

  
  

Haha! Sköning- sitter å suger på tummen! Mediterar?


  
  

En dag i Borgholm blev det också, inte så mycket till shopping, vi strosade mest runt och tittade lite och käkade mat :) Det blev en duk och ett linne, haha! Stötte på min arbetskamrat Marita på Borgholms gator också, hur stor är den chansen? :)

Borgholms hamn



Fredagen träffade vi goda vänner på "Lammet och Grisen", en kanonrestaurang långt upp på norra Öland som jag rekomenderar ALLA att besöka någong gång! Där stog  dom och grillade hela grisar och lamm mitt i restaurangen (som hade lite medeltidsfeeling) så fick man välja delar på djuren om man ville som dom skar upp åt en. Och vilket kött!! Lammet var bland det godaste jag ätit! Så var det massa tillbehör i alla dess former, buffé så man fick äta vad mycket man ville. MUMS!






Lördagen, sista dagen på öa umgicks vi med Dans härliga familj hela dagen. Det var lite bilutställning och loppisar på dagen och på kvällen blev vi utbjudna på mat. Efter maten tog vi en sväng längs havet (sjön som öborna säger, hehe) Man blev inte lite bortskämd denna vecka kan jag säga! Tack återigen Kicki och Janne för att ni är så givmilda och snälla! :)





Söndag innan hemgång fick jag premiäråka motorcykel med Janne åxå, haha! Det var kul, men lite läskigt så fort det närmade sig 70 :) Vi åkte aldrig snabbare än 80 och tur var väl det för då hade jag nog varit rädd :) Men när det gick i 50-60 var det skönt, haha! SÅ mesig :)


På vägen hem på söndagen hämtade vi upp Tezzan i Jönköping. Trevligt med lite extra resesällskap :) Vi stannade i Sjötorp för litte mat och där beställde jag och Dan fisksoppa, ojojoj! Den absolut GODASTE soppa jag ätit i hela mitt liv kan jag nog säga utan att överdriva! Den var som ljuv musik i munnen, ett mästerverk! Ska lätt åka dit över dagen någon gång, BARA för att få äta denna soppa igen, haha! Sen är det ju väldigt fint i Sjötorp också :)



  

Ujuj långt inlägg detta, det tog sin tid! :) Grymt härlig vecka va det som sagt, med lagom mycke aktiviteter! :)

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Det var bannemej ett inlägg som du lagt ner tid på. Jag tänker då på alla bilder! =) Kul att se.

Kramar!

2010-08-04 @ 17:01:02
URL: http://lini07.blogg.se/
Postat av: Jolie

haha ja precis. Om tomten ändå är på maxi o handlar :-)

2010-08-04 @ 21:42:19
URL: http://omenmamma.babyblogg.se/
Postat av: syrran

Vilka härliga bilder, det verkar ha varit en bra vecka:)

'ljuv musik i munnen' jag kan komma på ett annat uttryck vi brukar använda:P har du censurerat för känsliga läsare, hihi;)

2010-08-05 @ 20:18:06
Postat av: Tina

haha! ja sofia så kan man ju uttrycke säj! vet inte riktigt vem jag censurerar för, för "dä knuller i mun" är ju ändock ett ganska målande uttryck :P

2010-08-07 @ 09:25:39
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0