Angående gårdagen

Ja igår blev det många timmar på sjukhuset (igen). Var där vid 12-tiden för akupunktur. Mamma fick vara chaufför och sällskap igår eftersom Dan hade bilen till jobbet.
Efter akupunkturen var det en liten väntetid inför ultraljudet så då passade vi på att klämma ett varsitt wienerbröd i caféterian.

Ultraljudet gick bara fint, dom växer precis rätt för tiden och dom är näst intill helt jämnstora. Albin 2 kg och Oliver 2,2 kg :)
Om nu Albin är en Albin......????? ;)
Frågade igår igen om just denna lilla krabat och hon skulle kolla könet, men det gick inte idag HELLER! Ben och armar ivägen hela tiden, hon hade inte en chans att se.
"Han vill inte att ni ska veta" som barnmorskan uttryckte sig.

Men jag tror det är en pojke, blir nog inget chockbesked vid födseln att det skulle vara en flicka, hon var ju ganska säker första gången. :) Nu tänker jag iaf inte fråga någon mer gång utan det märks vid födseln om Albin är Albin :)

Blodtrycker ligger som vanligt, stiger ingenting och det visar ingen protein i urinet längre, så den där början till havandeskapsförgifting är under kontroll. Ger visst effekt av att ta det lugnt! ;)
Livmodertappen har börjat mjukna, hmmmm... Tydligen normalt att den gör det vid denna tiden när man väntar tvillingar. Fick tid för ett extra ultraljud pga detta, redan om 2 veckor, för att kolla näringstillförseln i navelsträngarna och mäta fostervattenmängden.
Snacka om uppkollad!

Undrar när bebbarna tänker titta ut?? Jag tror nog ändå det hinner bli januari. Kanske.... :)

Kommentarer
Postat av: Cajsa

hejsan hoppsan! :D

allt bra med dig idag? :)

Fråga du inte behöver svara eller gå med på men vill du följas på bloglovin? :)



Jag har en tävling som går ut på söndag om du vill vara med. Själv skulle jag vilja vinna detta men jag får ju inte vara med i min egen tävling. :P http://cajsa1.webblogg.se/2010/december/presentkort-300-kr-tavling.html#comment

2010-12-07 @ 13:32:06
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: wicci

i den här veckan kom william 33+6 :D

2010-12-07 @ 13:37:33
Postat av: Jolie

Spännande :-) Ut kommer en Albina? ;-)

Om min väns fru hade legat för döden hade jag ringt direkt och pratat med. MEN nu är det han som ska dö :-( Känner inte hans fru eller barnen. Åh det känns ju knäppt att beklaga att han ska dö. Att ligga där är nog inget som han vill ändå. Lämna barnen är nog det värsta, kan jag tänka..

Funderar på att skicka ett sms. Men jag får se.



2010-12-07 @ 16:14:41
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Ölandspappsen

Det är bra att läsa att dom små krabaterna växer så det knakar och att dom har fått koll på dina värden och det är bra om bebbarna väntar till efter nyår så hinner dom växa lite till . Du är stark ,Tina , bara kämpa på

Kram

2010-12-08 @ 22:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0