Dags att packa väskan....?

Det kanske är dags att börja tänka på den där förlossningsväskan snart? Det ska ju vara så viktigt att den är packad och klar när det är dags att åka till BB och det är nog inte så dumt.
Har kollat runt på massa olika sidor på internet vad man bör ha med sig i den där väskan och jag har skrivit upp dom sakerna som jag känner är viktigast.
Det är ju en hel del grejer alltså, och speciellt när man ska ha med till två barn också! Jag får väl komma dit med en resväska rullandes efter mig, haha ;-)
Det jag har skrivit upp är nu alltså:

* Journalen
* Legitimation
*Förlossningsplan (har jag inte gjort någon än, blir väl om ett par veckor vad jag förstod, om dom inte kommit än då)
* Mobilen+laddare
* Bekväma kläder + Ombyte
* Amnings-BH + Amningskupor
*Toalettsaker 
* Lypsyl, hårnoddar och hårspännen
* Kamera
* Kläder till bebbarna, två uppsättningar var+ Overall att åka hem i 
* Blöjor?
* Ätbart till Dan och snacks/dricka till mig också
* Pengar till parkering

Det stod på flera internet-sidor att det var bra att ha med en bok eller något spel om väntan blir lång och det blir drygt. Är det någon som haft nytta utav detta? Och är det något jag inte skrivit upp som ni mammor kan rekomendera att ta med? Tips mottages med glädje utav alla mammor :-)


Kommentarer
Postat av: wicci

jag hade med mig en värmekudde som var guld värd..och lypsylet var väldigt bra då lustgasen torkar ut ngt så fruktansvärt.

2010-12-14 @ 18:56:54
Postat av: Ölandspappsen

Jag hade med mej en Expressen, hehe

2010-12-14 @ 20:48:42
Postat av: Emmeli

Glöm för gudarnas inte patientbrickan!

2010-12-14 @ 21:15:15
URL: http://lini07
Postat av: Jolie

Hej!



Du har ett litet award att hämta hos mig =)

http://mammajolie.blogg.se/2010/december/ett-award.html

2010-12-14 @ 21:31:48
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Jolie

Bok?! Vem lägger sig och läser där lixom?! ;-)



Godis är viktigt!

2010-12-14 @ 21:33:12
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Linda

Ujujuj jag har inte fått ner mitt i nån väska.. Lagt fram det mesta på litens säng, men där stoppa det... Patientbricka var inte jätteviktig om man ingen har, men har man skulle den ju såklart med... jag har ingen, men kanske hinner ordna en innan... Hahaha jag tror verkligen jag har all tid i världen, men jag kanske står där och får kasta ner allt i en plastpåse eller nåt.. Ujuj

2010-12-14 @ 22:37:10
URL: http://wwwhellstroma.blogg.se/
Postat av: Tina

Wicci: värmekudde lät bra! Den rycker jag nog med! :D

Janne: HAHA! Expressen liksom, jag ska tipsa Dan om detta ;)

Emmeli: Har ingen patientbricka :S Men senast jag var där verkade det inte va så noga med den, isåfall får dom väl göra en ny åt mig :)

Jolie: Haha, jaaa det var det jag ¨åx kände, lägger sig till rätta med en bok i lugn och ro liksom :P Kanske inte ;)

2010-12-14 @ 22:43:54
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Tina

Linda: Nej ibland kommer dom faktist tidigare även när det är en, så nu får du allt packa väskan flicka lilla, herregud du är ju nästan fullgången! ;)

2010-12-14 @ 22:45:54
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Cliin

Åhhh, det närmnar sig!!! Väntar, väntar, väntar...med spänning! :-D

2010-12-15 @ 07:59:53
Postat av: Melanie

Listan verkar komplett tycker jag;)

2010-12-15 @ 09:16:05
Postat av: Emmeli

Okidoki. När jag skulle föda var det SUUUPER viktigt att ha med den. Barnmorskan påminde flera ggr att skaffa ett (jag hade heller inget innan). Annars skulle det bli såååå mycket problem och pappan skulle vara tvungen att fixa ett under förlossningen.

Men jag är väl gammal i gemet kanske ändrade rutiner. Var ju så längesen som 2 HELA årsedan! Hahahahaha!!

2010-12-15 @ 11:57:56
URL: http://lini07
Postat av: Melanie

Man skulle ha det när jag skulle föda också;) och det var ju bara 4 månader sen;)

2010-12-15 @ 12:33:51
Postat av: ölandsmamsen

Väntan kan faktiskt bli lång, men en bok tja. Att hålla fokus på bokens innehåll mellan värkana, nee tror inte det, däremot är en kortlek(om Janne mins det) faktiskt bra tidsfördriv om utifall att... tiden blir lång på förlossningen.

Kram

2010-12-15 @ 14:25:14
Postat av: Josefin

Vi hade med ett yatzy, kortlek lät också bra. Vi fick ganska mycket tid att fördriva dels på förlossningen och även på BB. Lycka till!

2010-12-15 @ 15:29:33
Postat av: Tina

nej någon bok blir det nog inte, möjligtvis expressen ;-)

Yatzy lät som en bra idé, det gillar vi ju stenhårt, hehe, man vet ju aldrig hur drygt (eller intensivt) det blir...

Tack för alla tips!

2010-12-15 @ 20:18:56
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Kristina och Kp

Hej!

Patientbrickan frågade de inte efter och när vi sa att vi hade den så ville de inte ha den :). Datorn och mobilt bredband är guld värt när du ligger på 11:an. Kläder finns att låna på 11:an när ni ligger där, men kanske inte är de snyggaste. TOFFLER el är jätte viktigt att ha när ni ligger inne. Får inte gå runt i strumper. Fråga mig inte varför... Något gott att knapra på eftersom maten inte är den bästa och cafeterian är ju inte jätte billig, men det vet du kanske. Nu skrev jag bara sakter om 11:an. Personalen är toppen bara man frågar. Lycka till med allt.

2010-12-15 @ 21:07:14
Postat av: Tessan

guu... nu blev ja nervös!! men längtar till busfröna har anlänt!!! <3 PUSSS

2010-12-15 @ 21:09:31
URL: http://whiskeytessan.blogg.se/
Postat av: Tina

Kristina och Kristopher: Tack för tips! Jättebra med lite info inför eftervården också, vi lär ju högst troligt hamna på 11, så det är bra att veta lite innan. Tofflor köpte jag mig faktist ett par idag för det har jag hört innan också att man inte får gå i strumpor. :)

2010-12-16 @ 18:35:05
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0