Det slår aldrig fel

Varför ställer man sig alltid i fel kö? Alltså ALLTID! Vilka är dom jävlarna som ställer sig i rätt kö? För dom finns ju. Man ser dom när dom lite ärtigt glider förbi en i kön brevid som alltid är längre, men alltid går fortare. Är dom medvetna själva om att dom har flyt?

Idag slog alla rekord, inne på ICA. Två köer, ungefär lika korta, det var bara en före i båda köerna. I den ena kön står en gubbe 75+ som inte packat upp alla varor än. I den andra kön står en kille i våran ålder som har packat upp allt på bandet och ska bara betala. Valet av kö känns självklar, eller hur? Klart man ställer sig bakom den unga smidiga killen som bara ska lite snabbt dra sitt kort och sen är det klart. 75+gubben ska ju säkerligen fibbla med mynt, tappa på golvet osv, osv. Men icke.
Tror ni inte den unga killen drar upp ca 10-15 rabbattkuponger som ska dras av på köpet?! Inte nog med det, han lägger till: "Jag vet inte riktigt om alla gäller längre."

Neheeeee! Det vet du inte nej! Kolla inte gärna det INNAN du traskar iväg till affären med FEMTUSEN kuponger! DÅRE!

Jag är seriös när jag säger att det var TRE eller FYRA stycken som hann att betala sitt efter 75+ gubben innan vi kunde betala vårat efter kupong-dåren!
Jag va rätt arg i stundens hetta, ni vet, suckade lite för högt och beklagade mig lite för högt över "varför folk är så osmidiga?!"
Dan viskar diskret: "Jajaja, tyst nu...."
Aningens störande detta fenomen med att alltid ställa sig i fel kö! Såhär i efterhand kan jag även känna att det är lite faschinerande! Hur är det ens möjligt?

Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Där ser du, Tina, manska alltid lita på pojkarna över 35

2010-12-11 @ 22:33:53
Postat av: Tina

haha! ja det är jävligt tydligt det janne! :)

2010-12-11 @ 22:44:41
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Jolie

Haha! Härligt. Undrar varför våra karlar tycker att vi är lite pinsamma när vi pratar lite för högt?! ;-)

C säger alltid att jag skriker, själv tycker jag att jag visskar haha.



Ps jag håller med, vilken DÅRE ;-)

2010-12-11 @ 23:32:43
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Anso

Hahaha, tycker jag ser/hör dig ;)

2010-12-12 @ 18:07:48
Postat av: erka.

känner igen mig och speciellt med den lugnande/tystande pojkvännen hahaha!

2010-12-12 @ 20:11:36
URL: http://erikalouisekristin.blogg.se/
Postat av: Tina

haha, jaa men man pratar ju LITE för högt just för att man vill att dom som det handlar om ska höra! så det där hyschandet från ens partner är ju helt onödigt ;)

men det e klart, dom skäms väl, stackarna, när deras hysteriska flickvänner ska va spydiga :D

2010-12-12 @ 21:26:05
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Syrran

Alltså det här är så fruktansvärt klockrent, läste det igen nu och skrattade lika mycket nu!

'Valet av kö känns självklar, eller hur? ' - Hahahahahahahaha!!

Jag undrar som du, vet de i den andra kön att de har tur, eller känner de kanske inte till problemet?! =P

2010-12-19 @ 14:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0