Bröllopet

Ända sedan det började ältas om det Stora Bröllopet så har jag suckat å stönat över detta ståhej som det har blivit av det och tyckt att det är överdrivet och att detta fåniga jippo inte är något speciellt alls. Jag har heller aldrig förstått kunglighetens syfte, och det gör jag väl inte nu heller. Tycker dom är ganska överflödiga och normalt sett så märker man ju inte ens av dom. Möjligt att dom gör mycket, men inte mycket som syns iaf. Iallafall så har jag varit totalt ointresserad av Victoria och Daniels bröllop- tills idag. Nu finner jag mig själv sittandes framför tv:n och med spänning följer jag alla diskussioner, alla intervjuer med inblandade personer, spänd över vad som ska serveras på middagen, och räknar ner till själva bröllopsakten! Mindre än 2 timmar kvar. Hur blev det såhär?
Kan ju alltid skylla på att det är för att jag inte orkar göra något annat än att se på tv. Men det är en lögn. Jag vill faktist se på det. Dom har fångat mig!
Kan det vara den lilla flickan i mig som trånar efter alla vackra långklänningar, fantastiska håruppsättningar, smycken och det vackra pampiga prinsessbröllopet? Kanske.
Men någon rojalist är jag inte, och kommer heller aldrig bli. Men jag kommer ändock sitta parkerad framför tv:n och med spänning se prinsessan få sin prins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0