Underbar helg!

Nämmen hallå gott folk! Det va inte igår :) Har vart lite passiv på bloggen i nån vecka, i´m very sörry, men jag har nog haft lite bloggtorka och allmän olust så att säga. Men nu har jag ju haft en så underbar helg så jag bara måste ju dela med mig! ;)
Fredagen tillbringade jag hela på beachen med Sandra och även söta Carro kom förbi en liten sväng. Låg och stekte hela dagen, brände mig rätt ordentligt på ryggen kan jag säga. Dagen avslutades med en pizza och tidigt i säng för på lördagen skulle vi upp i ottan.
Då blev det roadtrip upp till Torsby för att sälja lite marknads-t-shirts och andra småprylar på Torsby American Carshow. Det var riktigt mysigt! Fint väder, fina människor (lite törra utan sprit i kröppen är dom dock di där värmlänningarna uppe i norr!) och en jävla massa coola amerikanare! Bra med pengar drog vi in åxå :)



  
  

Jippot tog slut tidigare än vad vi trodde, redan vid 15.30 var det dags att packa ihop. Så när klockan va så lite tänkte vi att vi lika gärna kunde åka till det nya Elvis-cafét i Östmark, när vi ändå var uppe i nordvärmland. Nästa stopp blev alltså Café Memphis!




Riktigt rolig lördag, men lördagen slog ändå inte söndagen! :) Idag har jag och mamma varit och ridit på Islandshästar, äntligen igen! Vi åkte till Boda som ligger utanför Säffle för en 2,5 timmars ridtur och det var så jääääävla roligt och underbart! Det var bara jag och mamma med ledaren så det var avslappnat och bra anpassat efter vad vi ville, alltså mycket galopp och tölt :) Underbar natur, underbart väder, underbara (och busiga) hästar. Kunde inte bli bättre, jag har varit alldeles euforisk hela dagen! :) Men ack vad ont i arslet jag börjar få nu ;)





  
  

Fantastisk tur! Och när jag kom hem hade min fantastiska man städat hela lägenheten vilket gjorde dagen ännu mer fantastisk! :) Vi tog en tur till Skutberget och solade, sen blev det handling och spontant bjöd vi mamma och pappa på färskpotatis och sill, årspremiär! Så nu är man helt slut efter denna sköna dag! Riktigt stolt att jag orkade blogga :)
Blir till att stupa i säng nu och jag kan bara säga det igen- underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Å man blir väl inte avis ett endaste dugg.(jag har inte ridit på hela vårterminen!) Härligt väder, busiga hästar och trevligt ridsällskap. Kan det bli bättre? Ja det skulle väl i så fall vara naturen. Rida i skogen när man kan njuta av kusten och vatten, det blir liksom mindre flugor då också.

Lycka till med "aslevärken".

Kram Ölandsmammsen

2010-06-07 @ 18:27:02
Postat av: Ölandspappsen

Å man blir väl inte avis ett endaste dugg.(jag har inte ridit på hela vårterminen!) Härligt väder, busiga hästar och trevligt ridsällskap. Kan det bli bättre? Ja det skulle väl i så fall vara naturen. Rida i skogen när man kan njuta av kusten och vatten, det blir liksom mindre flugor då också.

Lycka till med "aslevärken".

Kram Ölandsmammsen

2010-06-07 @ 18:28:52
Postat av: Syrran

Åh vad härligt det ser ut!! Nästan så det känns om att jag borde övervinna dödsångesten och rida igen;)

2010-06-08 @ 20:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0