Blir så trött...

Idag har vi spenderat större dagen på sjukhus och vårdcentral... Det började kl 8.30 med föräldrar-träff på Gripen. När träffen hade slutat vid 11.30 hade jag direkt tid för blodtryckskontroll och urinprov. Proteinet visade högre idag och blodtrycket var på 140/90, så BM skulle ringa spec.mödravården för att höra om jag behövde komma in till förlossningen för kontroll. SJÄLVKLART var jag ju tvungen att göra det! Så då var det bara att bege sig till sjukhuset istället där man direkt blev uppkopplad för att ta en CTG-kurva igen för att kolla att barnen mår bra. Dom mådde bara fint därinne som väl var! Jag hade dock sammandragningar som syns på CTG-kurvan sa barnmorskan, men det känner inte jag av (?). Men, men.
Sen var det blodtryck och urinprov IGEN, visade på ett ungefär detsamma som hos barnmorskan på VC. 
Fick träffa en läkare som sa att jag hade början till havandeskapsförgiftning. Superkul.... Så skulle det tas blodprover och beroende på vad dom visade skulle jag få åka hem igen, eller bli inlagd. Uuuuuuuhh! 

Proverna var som tur var bra, så jag behöver inte bli inlagd nu! Skönt! Men läkaren tyckte väl inte det lät så bra med alla trappor jag måste gå upp och ner för, så kanske det blir flytt hem till mamma snarast. Är ju typ ryggläge som gäller nu för att jag inte ska bli inlagd!

Sen för att göra det hela ännu lite töligare så måste jag nu gå till bm VARANNAN DAG för att ta blodtryck och lämna urinprov! Får man inte högt blodtryck bara av det så vet jag inte..  

Kommentarer
Postat av: Jolie

Usch vad tråkigt Tina! Hoppas det inte blir nått värre iaf. Vila nu! Du ska ju ligga på soffan o äta praliner ;-) Säg till om jag ska komma och hjälpa dig? ;-D

2010-11-27 @ 23:17:04
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Ölandspappsen

Det är bra att dom håller koll på dej ,Tina

Kämpa på bara så kommer det något gott i slutänden

Natti natti

2010-11-28 @ 00:19:38
Postat av: Tina

tack för dom fina orden :) jag har som tur är en gubbe som gör allt för mig, världens bästa :)

2010-11-28 @ 12:30:59
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0