Föräldrargrupp

Har varit lite piggare idag och halsen är inte lika ond, skönt! Men ont har jag ju i varenda jävla lem i min kropp, min kropp håller på att rasera känns det som!
Idag har jag haft så ont i magen igen :S Och ryggen värker, ujujuj, alla krämpor har kommit som ett brev på posten dom senaste två veckorna. Börjar bli jobbigt nu...

Nog klagat :)

Idag var vi på våran första föräldraträff. Det var roligt faktist. Kul att träffa andra blivande mammor som ska ha i samma veva som jag. Men va små dom va! Blev så uppenbart för mig nu vad stor jag är, om man jämför. Dom hade små kulor och jag kände mig sprängfylld där jag satt, haha. Men det är klart det skiljer endel, konstigt vore det annars :)
Det blev en kort presentation av alla, sen pratades det lite förväntningar och tankar kring det som komma skall. Sen fick vi se en förlossningsfilm (Dan bävade, haha!) Men den var inte grotesk på något vis :)
Kändes som ett bra gäng, kanske ganska olika typer av människor, men bara trevliga prickar :)

Idag har vi ätit det här till middag:


Räkwook med kokosmjölk, sweet chilisås, cashewnötter, vattenkastanjer och lite andra goa grönsaker, mmmmmmmmmm!!!!! Brutalt gott var det, och det var helt klart värt att skala 1 kg räkor för :)


Åh förresten! Vårat blivande hem är på plats! Det ser just nu ut såhär:




Kommentarer
Postat av: Mami

Jag bävar inte, jag kan tat;)

2010-11-19 @ 22:48:03
Postat av: Linda

Haha jamen det är klart att du är större, du bär ju liksom på 2 prinsar, konstigt vore annars ;-) Vi var också rätt nöjda med föräldragruppen, vi tyckte dock andra gången var lite bättre... Hur många gånger har ni? Vi hade 2 på gripen sen var det ju nåt på familjerådgivningen (den var vi aldrig på) sen efterträff i januari...

2010-11-20 @ 12:53:57
URL: http://wwwhellstroma.blogg.se/
Postat av: Tina

Linda: ja då är det samma antal som för oss, vi har nästa fredag åxå och då är det även familjerådgivning på eftermiddagen. Men Dan åker till Öland då troligtvis, så det blir ingen familjerådgivning för oss heller ;) men jag har hört att det är inte är så mycket att ha ändå... Sen är det något besök på förlossningen också där man får kolla runt och få information, men det kommer jag inte ihåg när det var riktigt.

2010-11-21 @ 10:55:37
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Linda

Infon på förlossningen är väl måndagar jämn vecka tror ja.. Vi har inte masat oss iväg dit än :-O Sega som vi är kanske vi inte hinner..

2010-11-21 @ 12:10:38
Postat av: Melanie

Men man får inte kolla runt på förlossningen. Man får info och bildspel i samlingssalen på sjukhuset;)



Vad är det för info om familjerådgivningen? Vi var ju inte med i ngn föräldragrupp;)

2010-11-21 @ 17:48:55
Postat av: Melanie

Tänkte tillägga att den infon som man får då är väldigt bra, så gå på det flickor :-)

2010-11-21 @ 18:02:02
Postat av: Tina

jaha jag trodde man fick en guidad tur runt förlossningen :D ja man kanske ska gå på den infon, får se hur jag gör.. :)

besöket på familjerådgivningen tror jag var om man var orolig över något och man fick information om hur man kunde få hjälp om man blev deprimerad/nedstämd efter förlossningen, eller om man hade något annat som man kände att man ville prata om typ.

2010-11-21 @ 18:19:34
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Melanie

Det trodde vi med, men så var det inte. Man samlas i samlingssalen som sagt och sen är det barnmorska som går igenom massa olika info och visar bildspel;) Det var bra info, men man klarar sig lika bra utan, det mesta visste man redan kändes det som.



Aha ok;)

2010-11-21 @ 18:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0