Förvärkar

Jaha, igår fick man lov att ta sig en sväng till Förlossningen. Fick ont i magen under kvällen vid ca 18.30. Gick och la mig i sängen men det gick inte över. Det var som mensvärk kan man säga. Gjorde ont hela tiden, men kom episoder när det gjorde mer ont. Tänkte att det skulle gå över utav sig själv, men när klockan var 20.30 och det fortfarande inte hade gått över så fick jag lov att ringa Förlossningen. Var inte så sugen på det kan jag säga, för jag var säker på att jag var tvungen att åka in och det ville jag inte. Men som min kloke mor sa: "åk hellre in en gång för mycket än en gång för lite".

Så jag ringde och hon sa att jag skulle komma direkt och jag skulle ta med mig saker för att få stanna. Uhh, då blev man lite nervös, inte kan det vara dags redan? 
Med tvillingar vet man ju aldrig, men det är ju VÄL tidigt nu!

När jag kom till förlossningen tog dom blodtryck (130/80) och jag fick lämna urinprov som visade 2+ på protein. 

Sen tog dom en CTG-kurva, som mätte barnens hjärtslag och även om jag hade några sammandragningar. Allt va normalt.
Läkaren kom och kände så livmoderstappen och mätte den med ultraljud- normalt.
Så det var skönt- ingen förlossning på gång iaf!
Sen fick jag en injektion med Bricanyl i benet. Bricanyl ska tydligen stoppa sammandragningar. Uuuuhh, jag HATAR att ta mediciner, tycker det är SÅ obehagligt att tillsätta saker i min kropp! Det vet kanske mina kära arbetskompisar som fick åskåda min ångest efter jag hade fått vaccinet mot svininfluensa, haha! Stog ute på balkongen och typ hyperventilerade, trodde vaccinet skulle döda mig :P
Iallafall så släppte faktist värken i magen ca 30-45 min efter att jag hade fått sprutan, så då var det ju förvärkar. Vi bad om att få åka hem och sova istället för att stanna över natten och det fick vi, eftersom vi bor så nära.
Jag fick lämna ett till urinprov som skulle på odling där dom även skulle kolla så att jag inte har fått urinvägsinfektion. Det kan man tydligen få sammandragningar av. Det har jag ju inte fått svar på än då.

Så det var våran måndagskväll, en afton på Förlossningen! Skönt att det inte var något! Men vi fick lite försmak nu då när vi låg och lyssnade på stackars kvinnan vägg i vägg som skrek från det att vi kom tills vi åkte :S Ujujuj... Dan var inte kaxig där han satt, hehe, gubben min!

Kanske poletten har trillat ner på mig nu att jag faktist knappt kan göra någonting längre mer än VILA, VILA, VILA! Det är ju faktist inte lång tid kvar nu!
V 31 idag <3

Kommentarer
Postat av: Emmeli

TINA vart är vecko uppdaten?? =D SKÖÖÖNT att det gav med sig och var bra!!

2010-11-17 @ 09:52:10
URL: http://lini07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0