Up´s and down´s..

Ja här går det upp och ner vill jag lova. Flyt blandas med oflyt. Igår fick vi iallafall lägenheten såld vilket känns otroligt skönt! Vi fick utgångspriset för den. Kunde inte begära mer nu med den hårda konkurrensen som är på ettor just nu. Verkar verkligen vara köparens marknad nu om man säger så.. Ingen vinst på lägenheten, men vi blev iaf av med den! Skönt för nu kan vi börja packa, slänga och röja.

Men idag fick vi bakslag igen. Jobbet vi hade hoppats så mycket på till Dan gav inget positivt besked. Vi hade verkligen fått ett hopp om detta jobb med positiva lovord, så det var som ett hårt slag i magen.. Känns piss och vi har varit rätt nere hela dagen, men det är bara att ta nya tag ändå. Dan satte sig direkt och började ringa igen och kanske, eventuellt (det är allt man vågar säga numer) kan han ha ett par på G. Han är inte dålig Dan, det måste jag säga, fan vad han sliter med detta! Jag är så stolt över honom! Aldrig har jag sett någon söka så mycket jobb, så aktivt. Men fan va jobbigt det är, för oss båda... Ovissheten och den råkassa ekonomin. Och hormoner på det. Det blir mycket tårar ena stunden och andra måste man intala sig att det ordnar sig. Och det är klart det ordnar sig. Men det är jävligt jobbigt innan det har gjort det...

Kommentarer
Postat av: Syster

Usch=( Jag håller tummarna så för att Dan ska hitta något, så ni får ytterligare en sak mindre att oroa er för!! Hejja på Dan, snart nappar det!!

2010-11-12 @ 23:44:36
Postat av: Melanie

Nej vad trist med jobbet! Men det ordnar sig, även fast det är tungt och jobbigt. Det gör ju alltid det. Skönt att lgh blev såld i alla fall, även om det ej blev vinst så fick ni ju ändå utgångspriset och det får man vara glad för. Vi sålde ju som sagt också i skitdåligt läge, semestertider, och fick vad vi begärde för den. Så jag vet hur den känslan är;) Och dessa hormoner....jag vet inte om det är värre med dom nu än under graviditeten, dom försvinner i alla fall inte kan jag säga. Vi får stå ut med mycket vi tjejer ;)



Kram på dig!

2010-11-13 @ 07:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0