Helgen på Öland

Vi åkte alltså ner till svärpäronen i torsdags. Var väl nere vid halv sju typ och kom hem till ett dukat bord och färdig mat, det kallar jag lyx! :) Hade grymt ont i kroppen efter att ha jobbat på förmiddagen och sen suttit i en bil i 6 timmar. Blev faktist riktigt jobbigt. Så det varma badet jag kröp ner i efter jag hade ätit var guld värt! Åååhh, vad jag saknar badkar just nu! All värk bara försvann. Sen somnade jag ovaggad i soffan kan jag säga haha.

Fredagen åkte vi till Dans farmor och farfar och fikade, tog en sväng förbi Dans kusin Hanna och hennes söta döttrar och på eftermiddagen åkte vi in till Kalmar och käkade på restaurang med Patrik och Elin. Jättemysig dag och även denna kväll tror jag minsann att jag somnade i soffan :P

Lördagen gick det inte i många knop. Vi va hemma mest hela dagen, slappade (återigen) i soffan, tog ett bad, tog en promenad i det fina vädret och låg ute en stund mot solväggen i söder och solade. Hur skönt som helst.
På kvällen nalkades det fest. Vi firade Janne som fyller år på onsdag. Det bjöds på underbar smörgåstårta, öl, kaffe och tårta. Jättetrevlig kväll! Och gissa hur jag avslutade denna? Jo just det- sovandes i soffan! Haha!

Jag vet inte vad det är med mig och Öland, men jag blir alltid helt slut när vi åker dit. Jag tror nog att det är för att jag slappnar av så sjukt mycket när vi är där och tänker inte på något viktigt alls. Man blir trött av att vila helt enkelt :)
Men det är illa när man till och med somnar på en fest och missar att säga hejdå till gästerna! Det var faktist pinsamt!

Hemresan gick bättre än ditresan. Hade inte lika ont efter dom timmarna, men då hade jag inte jobbat innan heller :) Var en kanon spontanhelg på Öland iallafall och vädret var även det helt fantastiskt fint!

Måste även tillägga att en tempurmadrass känns jävligt aktuellt att investera i framöver! Fick sova på Kickis tempur i helgen: Åh herregud! Där snackar vi komfort! Som jag somnade så vaknade jag på morgonen- utan att vänt mig eller vaknat en enda gång! Annars vaknar jag varje gång jag vänder på mig med denna stora mage! Helt fantastiskt! Kanske va därför jag va så trött i helgen också. Sovit för bra ;) Hehe



Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Hmm,du sov iallafall inte när jag tog den sista slurken öl ,hehe . Mår prima iallafall ,rätt uppiggande faktiskt.

Det är bra att du kopplar av när du är på Öland , själv gör jag det varje kväll framför TV:n

Kram

2010-10-18 @ 22:24:46
Postat av: Melanie

Åh så härligt ni verkar ha haft det, skönt att komma iväg på en liten tur:) Mmm tempur, det vore ju en ren dröm det. Gud vad en skulle söve gött!

2010-10-19 @ 06:03:41
Postat av: Emmeli

Låter härligt tina! Du har ju all rätt i världen att sova nu. Bär man liv har man rätt till allt!! ;o)

2010-10-19 @ 17:20:07
URL: http://lini07.blogg.se/
Postat av: Tina

jadu Janne, förstår att det var en uppfriskande sista klunk, tur den inte söög musten ur dig- så att säga! Moahahahahah!

2010-10-21 @ 12:25:53
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0