Klaga lite

Måste få klaga lite emellanåt också! Det är inte en dans på rosor att vara gravid, det må jag säga! Man har bra dagar och man har dåliga dagar. Igår va en bra dag, idag känns det som en sämre. Dagen började med ett omysigt illamående så det tog tid innan jag fick i mig frukost. Sen har jag legat som en däckad klump i soffan, trött och matt. Värken som har börjat komma gör inte så mycket, vilar man så går den över. Men den här jävla tröttheten är så frustrerande!! Vissa dagar känns disken lika jobbig att ta tag i som att bestiga ett berg. Att va trött och må illa är det jobbigaste som finns och det verkar jag få dras med från och till hela tiden. "Normalt" ska det ju gå över efter första tredjedelen av graviditeten, men nej då... Den gick över några veckor, men nu har den ju kommit tillbaka. Men det kanske inte går att jämföra en tvillinggraviditet med en "vanlig" graviditet... Usch, jag är bitter idag, jag vill vara pigg!! Jag vill gå ut och gå i den friska luften, jag vill måla i hallen, jag vill rensa bland mina kläder. Har så svårt att acceptera att jag inte orkar, jag som alltid varit så aktiv med sånt och älskar att pyssla!
Jag blir så arg så jag börjar lipa, jävla hormoner.

Och jag har så lång tid kvar. Alla säger att det är "den bästa tiden nu" under graviditeten. Jaha, va skoj då...
Tycker synd om Dan också, som gör så mycket hela tiden, han har ingen lugn stund.

Så nu har bitterfittan fått tala lite också, nästa gång jag skriver är jag säkert helt uppåt igen, man svänger som den värsta manodepressiva männsika. Ujujuj...

Kommentarer
Postat av: Anso

Usch då vännen, lät inte som en bra dag idag :( Hoppas det släpper snart.

2010-09-14 @ 16:28:38
Postat av: ölandsmamsen

INGEN graviditet är lik någon annan graviditet, och definitift inte någon annans graviditet. Men det gör ju inte din dag lättare. Att det är synd om Dan, nja..... även han är väl gravid? Även om det är långt kvar(fast det går rysligt fort trots allt) så är det ju mindre än halva tiden kvar. Så fötterna i soffan, en bra bok och något gott till, trots illamåendet, är inte helt fel just idag.

Kram

2010-09-14 @ 17:44:13
Postat av: Syrran

Man får ha dåliga dagar också, en annan dag är det bättre och som sagt, tiden går FORT! Och så fort killarna är ute så har du glömt den jobbiga graviditeten;)

2010-09-14 @ 18:46:44
Postat av: Jolie

Håller med din syster ;-) När bebisarna är ute har du glömt allt. Efter några månader saknar du magen ;-) Det gjorde till och med jag.:-) när ska ni flytta?

2010-09-14 @ 21:46:49
URL: http://omenmamma.babyblogg.se
Postat av: Melanie

Det är ingen dans på rosor att vara gravid, man har sina bra och sina dåliga dagar. Så är det bara. Jag vet inte hur många ggr jag grinade och svor över denna magen och allt vad det innebar med halsbränna, sömnlöshet, illamående osv. Men ja, det går ju över och det hör väl till på ngt sätt. Man är ju så full av hormoner också, så det är ju inte konstigt. Man går igenom så mycket och kroppen förändras, ibland är det svårt att hänga med. Men tro mig, du är inte ensam, alla som varit gravida har haft sina dåliga dagar.

Kram på dig och maggen:)!

2010-09-15 @ 08:26:12
URL: http://nartvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0