Karlstamammor

Är med i en grupp på Facebook som heter Karlstamammor. Nu fåre vara slut på den skiten! Har varit förbannad sen den dagen jag gick med! Det jämförs och ältas och det skryts. Jag spyr. Jag spyr varje dag på skiten. Det största minnet jag har från den sidan var när en stackars tjej bad om tips  för hur hon skulle få sitt lilla barn att somna på kvällen för han/hon var hopplös. Visst, det kom väl lite bra tips men många skrev kritiskt till henne (som jag uppfattade det hela). Typ som att:
- Du måste ha en lugn atmosfär för barnet när den ska sova.
Tror dom på allvar att den stackars mamman försöker söva barnet med hårdrocksmusik i bakgrunden eller???
Eller:
- Du måste vara hos ditt barn så han/hon känner sig trygg!
Skulle hon lägga ungen och bara gå därifrån om hon vet att han/hon ligger och är galen och skriker rätt ut???
Tror inte det..

Många får det att låta som att dom gör det perfekta jobbet och att andra inte vet alls hur man ska göra saker och ting! Denna mamman hade ju med största säkerhet försökt allt för att ungen skulle sova och kanske ville ha lite tips från andra mammor med SAMMA PROBLEM! Inte från dom som la ungen i sängen och efter 2 minuter sover den!
Det värsta svaret var typ det här:
- Jag badar mitt underbart snälla barn varje kväll innan jag lägger henne. Vi myser och jag ammar lite, sen myser vi lite till. Hon skriker aldrig och jag riktigt känner hur underbart trygg hon är i min varma famn. Vi sjunger lite och hon somnar tryggt in i mina armar och sen lägger jag sakta ner henne i sängen där hon sover gott hela natten. Så fort hon piper till så är jag där på ett ögonblick för jag vill att mitt underbara barn ska känna sig trygg, att jag är där. Jag har aldrig en jobbig stund med min fantastiska älskling.

Troooor hon på allvar att denna stackars mamman vill höra detta??!! Jag blir vansinnig! Vad är det för fel på folk egentligen?

En annan tjej frågade om det fanns någon som bodde på Orrholmen och om det var ett bra och barnvänligt område. Återigen- hon fick många bra svar, men sen kommer det ett ägg:
-Själv bor ja på Vågmästaren (för er som inte bor i Karlstad så är det ett utav de finare och nyare områdena i Karlstad) på markplan ut mot älven med egen brygga och båt utanför dörr´n, det ä inte fy skam det heller!

Men skryyyytas! Dom pratade Orrholmen här tjockskalle, inte vem som bodde flottast! Jag är så arg!

Droppen var idag när någon skrev att man måste vara "dum i huvudet" om man hänger en filt över vagnen. Jasså? Är det bättre att små barn får solen rätt i ansiktet eller?? (För er som inte vet så är ozonskiktet tunnare än någonsin iår, nästan obefintligt, och solen är extremt farlig på våren!) Skulle inte tro det! Om man inte hunnit köpa varken solskydd, paraply eller vad det än må vara än så är det klart att det är bättre att täcka dom små liven med en tunn filt över vagnen än att dom har solen rätt i ansiktet och ögonen! Endel barn sover dessutom mycket bättre när det är lite mörkare och man täcker ju inte igen öppningen så att det inte kommer in någon luft! Det kommer in precis lika mycket luft i vagnen som när det inte hänger en filt!

Nej jag är så sjukt less på den där sidan där alla tror att dom själva vet bäst om allt och det skryts heeela tiden.
Föräldrarna vet vad som är bäst för sina egna barn och ALLA BARN ÄR OLIKA. 

Så Karlstamammor: Tack för den här tiden, du gav mig inte ett skit, mer än en jävla massa irritation och kanske möjligtvis lite högre blodtryck!

Kommentarer
Postat av: Mel

Jag tycker nog att den gruppen speglar verkligheten rätt så bra och inte bara hur det är över nätet. Så är det ju med allt, denna jämförelse och att det alltid ska skrytas. Jag håller med dig, ursch! Jag har skrivit ett par frågor där och fått vissa bra svar, men ja....det är väl också allt. Annars jämförs det precis som överallt annars också tycker jag haha. En grupp som kunde ha blivit bra, men som liksom har tappat sitt syfte. För mycket folk med också kanske? Och sen kanske mycket misstolkas, skrivs fel och missuppfattas. Så kan jag känna många ggr även om man försöker vara tydlig och konkret när man skriver. Att det ofta misstolkas helt fel och personen som läser tolkar in något eget i meningarna, som är helt fel. Men så är det ju också på nätet överlag iof.



Ja i alla fall...tur att man bara kan gå ur ;-) Kram på dig!

2011-04-20 @ 08:04:08
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

det är precis som du säger tror jag, mycket missuppfattningar, vissa saker träffar folk personligen (utan att det är meningen) och då tas det illa upp och sen helt klart för många personer i en grupp men för många olika åsikter och erfarenheter! upplagt för irritation, haha!

2011-04-20 @ 09:21:20
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Jolie

Haha! Det är ganska många som gått ur gruppen och som stör sig :-)



Jag reagerade oxå i går på att man var dum i huvudet.. När G var bebis hade ALLA tunna filtar över vagnen.. Fler dum huvuden på den tiden?! ;-)



Det är inte för inte som Solsidan visat "sånt" :-) Beror nog på att många är äldre när dom får barn och att barn är mer en accessoar för många :-)



2011-04-20 @ 09:43:22
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Tina

ja jag förstog inte grejen med filten? okej när barnen är vakna och vill se, men när dom ligger och sover? på en sittvagn kanske det är svårt med en filt också, men när dom är små och ligger i vagnen? Jag ska köpa ett sånt solskydd till min vagn, men nu har jag inget sånt än och då får det bli en filt, för jag vill inte att mina barn ska ha den skarpa solen i ansiktet! och man hänger ju inte direkt över en tjock fäll som man typ trycker tätt omkring så det inte kommer in luft.. ;)

2011-04-20 @ 10:00:47
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har vart på väg ur flera gånger, men som vanligt har inget hänt, haha...

2011-04-20 @ 10:54:36
Postat av: Emmeli

Sååååååå jäkla bra skivet!!! Jag blev så förbannad att jag knappt orka läsa klart. Du vet ju min åsikt om denna grupp. Det finns så många präktiga föräldrar att jag blir illamående. Det värsta är att jag inte tror ett dyft dem. De säger bara saker för att mata sitt eget ego!! Dret grupp skulle jag vilja säga! / En föredetta medlem! Hahaha!

2011-04-20 @ 18:05:47
URL: http://lini07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0