Nytt bord

Igår fick vi nog både jag och Dan. Vi fick nog på vårat vardagsrumsbord som är alldeles för stort för soffan, så det är ju nästan bara ivägen, man slår i knäna varje gång man ska gå in och sätta sig i soffan och det är ju dessutom ohyggligt fult och gammalt. Jag blev så trött på det så att jag kastade mig ut till IKEA och köpte oss ett nytt. Så fick det bli. Vi har ju varit ute efter ett vitt runt bord jättelänge, men vi har ju aldrig hittat något (i våran prisklass)! Så nu fick det bli ett mörkbrunt istället och det blev riktigt bra tycker vi! :)

Vardagsrumsmattan som vi har blev ju otroligt fel till detta bord. Dels så är den stor och fyrkantig, vilket blir helt fel till ett runt bord, och dels är den svart och vi har inget annat som är svart i vardagsrummet, vi ska inte ha svart alls. Så fel färg och fel form. Men formen var ju lätt att ändra på ;)
"Vi klipper den rund!" säger Dan. Hahaha, hmmm, ja varför inte? Har man inte råd att köpa allt på en gång så har man inte, och hellre en matta med rätt form och fel färg än en matta med fel färg OCH form. Så fick det bli! Tattaraktigt eller kreativt? Kanske lite både och, men bra blev det! Eller åtminstonde mycket bättre än innan :)


Mäta


Rita ut


Klippa


Tadaaa! Ett nytt bord OCH en ny matta! ;)


Kommentarer
Postat av: Linda

Ujujuj va kreativa och duktiga ni är :-)

Snyggt blev det..

2011-04-03 @ 15:07:39
Postat av: Emmeli

Ni är så finurliga! =) Super bra blev det!!

2011-04-06 @ 00:02:01
URL: http://lini07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0