Träningspremiär

Jaha, igår var träningspremiären. Annelie tog med mig på ett ryggpass på Friskis. Alltså, vad ska man säga? Det här med att en graviditet TOTALT förstör kroppen är ju SÅ sant! Jag har aldrig varit så svag i hela mitt liv, inte ens om det gått typ 3 år utan träning. Det var ett lugnt pass (typ pensionärspass) men jag var heeelt slut och det brände i varenda muskel! När vi stretchade knakade det överallt och det är helt sant, haha! Jag har en låång bit till man är repad igen känns det som, men det var grymt skönt! Och roligt, faktist!
Skönt att bara komma iväg och göra något för sig själv i en timme måste jag säga. Den såkallade egentiden, höhö (som jag tycker är ett ganska fånigt ord måste jag säga). Det räcker med en timme då och då, och då är ju träning den perfekta aktiviteten :) Är glad att jag kommer igång nu, jag mår redan bättre efter ett pass ;)

Igår drog ju vargarna hem guldet till Karlstad än en gång. Det måste man ju gratulera, man är väl patriot! Valde dock att inte se matchen med mina goda vänner pga att jag visste att jag skulle bli alldeles för fest- och firarsugen när dom vann och att "dra ner till stan lite spontant" är ju inte riktigt ett alternativ för mig just nu ;) Så det fick bli ett pass på Friskis istället vilket jag är mycket glad över. Träningsvärk idag? Sköööjer du eller?? Ont i varje lem och muskel! Fantastiskt :)  

Kommentarer
Postat av: en liten del av mig

Va gött! vad har du för kort? Jag kan rekommendera mammajympan också, som du vet;) bra träning som är anpassad för efter en förlossning. Du kan ju också ha bebisarna med dig, men det kanske är svårt med två...

Visst är kroppen annorlunda och man tappar fort det man hade, inte så konstigt. men nu är du ju ett steg i rätt riktning, bara att köra på! :)

2011-04-15 @ 10:28:57
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Å du, sen har ju både din och min kropp varit med om mer än "bara" en graviditet och förlossnning. Det ska man inte glömma :)

2011-04-15 @ 11:30:16
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

japp, bara att köra på :) kanske tar längre tid att komma i form än innan, men det ska gå! :) jag har guldkort så jag kan gå på allt. det bästa för mig så jag kan variera, tröttnar lätt på en träningsform annars ;) men det blir mest jympa. vad har du för kort? har dom inte tagit bort mammagympan..?

2011-04-15 @ 16:07:25
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: en liten den av mig

Ja det är toppen det! Jag hade guldkort förut, men nu har jag ett jympakort - kan gå på allt utom spinning och gym. Gym hatar jag så det är inte så stor förlust haha ;) Så det blir mest pass och skivstång! klart det går om man vill, bara man bestämmer sig och får det till rutin och vana så:)



nej mammajympan är inte borta, vart har du hört det?

2011-04-15 @ 16:12:47
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

utgår 2 maj stod det visst :)

2011-04-15 @ 16:55:21
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Mami

Jag har inte repat mig än efter mina graviditeter;)

2011-04-15 @ 18:41:14
Postat av: Tina

haha du skyller på det ja mamma ;)

2011-04-15 @ 20:22:25
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Mami

Finns inget annat som jag kan härleda valkarna till;)

2011-04-16 @ 09:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0