Gnäll

I denna stund skulle jag vilja skriva under på att vi måste ha fått övergnälliga barn. Är det inte den ena så är det den andra, dom lyckas gå i skift nästan jämt så man blir ju totalt slut. Oliver är i princip aldrig nöjd, Albin är snällare. Det känns inte som det är så många vakna stunder som dom är nöjda inte, och det blir otroligt påfrestande. Inte bara för huvudet för allt skrik man hör utan mest för själen. Att höra dom inte vara nöjda är så otroligt påfrestande, gör en så ledsen och man känner sig så grymt otillräcklig. Vad gör man för fel??

Jag fick  mig iallafall ett bländande leende av Oliver i morse. Då försvinner alla dessa tankar och känslor, dom är som bortblåsta. Man blir full av energi och känner sig genuint lycklig. Tänk vad ett litet leende kan göra.

Var till MVC igår för vägning och mätning igen. Nu väger Albin 3950g och är 53 cm lång och Oliver väger 4330g och är 54 cm lång. Dom växer så det knakar! :)

Men nu börjar Albin gnälla och skrika så nu får jag lägga ner här. Hujedamejen...


Kommentarer
Postat av: Jolie

Tråkigt med gnäll.. det finsn en bok som heter Växa och upptäcka världen. Handlar om olika stadier i bebisen liv. Jag har inte läst den, bara bläddrat iden men många har varit nöjda. Sagt att man förstår varfr bebisen är så gnällig just nu för att..



Tyvärr finns den inte att köpa längre :-( Och jag har den inte heller så tipset var kanske ganska värdelöst?!

:-)



P.s du gör inget fel.

2011-02-15 @ 12:05:10
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Tina

ja det var otroligt världelöst tips, haha! men tack ändå jolie ;) hehe

2011-02-15 @ 14:36:47
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0