Rättelse

Okej. Jag läste nyss mitt eget senaste inlägg. Måste liksom tillägga här att SÅ hemskt är det inte! Det låter som jag tycker att detta är världens pina.
Jag är en "känslomänniska" som många väljer att kalla det. Tycker personligen att det är en fånigt namn på det, för alla människor är väl känslomänniskor?? Allla har väl känslor? Jag skulle väl snarare kalla det för "stormiga känslor" eller liknande. Och jag döljer aldrig mina känslor. Jag skriker ut dom. Helst till hela världen. Det är bla det jag har den här bloggen till. Ventilation.
Och för ett par timmar sen när jag skrev inlägget- just DÅ när dom skrikit ett tag om varandra, DÅ kändes det som att dom inte gör annat än att skrika. Så är det inte. Redan när jag skrivit klart så kändes det bättre. För då hade jag, som sagt, fått skrikit ut min frustration över att känna mig otilläcklig. Alla vet nog hur det känns att få spy galla över något så att det sedan känns bättre.

Fasader är det värsta jag vet. Såna som skriver i sina bloggar och på facebook om hur UNDERBART allt är JÄMT. Och så vet man vad dåligt dom egentligen mår. Det är oftast dom som mår sämst. Dom som aldrig kan spy galla över att allt inte är tipptopp jämt. Jag hater´t! Dessa underbara, rosenröda, vackra FASADER som gömmer något mörkt, bittert. För ALLT är inte underbart JÄMT! För någon. Punkt.

Nej, jag spyr ur mig skit och lycka om vartannat, men en sak ska ni veta: Det är oftast inte så illa som det låter! ;) För som sagt- jag är sån! Jag kan bli vansinnig, ledsen, frusterad över småsaker om humöret inte är det rätta. En halvtimme senare skrattar man åt sig själv och undrar Hur tänkte jag där?

Så även i bloggen kan det bli så. Nu ligger mina små gnällspikar här brevid mig och gissa vad? Dom gnäller inte alls, för dom gnäller inte hela tiden som jag ju tyckte för ett par timmar sen. Dom ligger och myser med varandra och spanar runt :)
Jag älskar mina pojkar mer än livet självt. Dom är underbara.

Och du: Här finns ingen falsk fasad. Här finns bara en muppig värmländska full i känslor som älskar livet (men ibland hatar hon det också, precis som ALLA andra!)!

Så :)

Kommentarer
Postat av: wicci

så bra skrivet! Är så jävla trött på alla rosenskimrande liv med perfekta barn, förhållanden mm Alla är väl mänskliga, med trötta mammor, skrikiga trotsiga ungar och svackor i förhållandet

:) Kram till dig och dina pojkar

2011-02-15 @ 14:42:05
Postat av: En liten del av mig

alla vet att det inte är så! jag kan tala om för dig att jag vet inte hur många gånger jag varit trött, grinat och inte vetat vad jag ska ta mig till när fröken inte är nöjd, utan bara skriker. spec när hon skrek i 10 timmar i sträck en gång. det är inte roligt, men det går upp och ner. alla som har den där ytan uppe om att allt alltid är toppen, ljuger. för så fungerar inte livet.



sen kanske inte alla vill blogga om den jobbiga biten förstås;)

2011-02-15 @ 15:31:03
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

Självklart vill inte alla tala om för hela världen om man inte mår bra, det förstår jag och respekterar såklart, alla måste få ha sitt privatliv. Det jag mena med att hålla upp en fasad är ju dom som skriver vad tipptopp allt är fast det är helt tvärtom egentligen. Då tycker jag man inte behöver skriva något alls. Inte helt tvärtemot mot för hur saker är. Typ :)

2011-02-15 @ 15:51:01
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilket härligt blogginlägg av dig Tina! Jag kom på mig själv med sitta och le och hålla med om varje ord!

Detta kändes riktigt uppfriskande, nu ska jag göra i ordning gröt till lilleman, känns helt lovely ;-)

2011-02-15 @ 16:26:46
Postat av: Jolie

:-)



Det är ju det som är så fantastiskt att man som mamma är väldigt ambivalent ;-) Ena stunden tycker man att guud ska dom inte sluta skrika, ska dom inte somna nån gång? För atts edan med hur länge ska dom sova? :-)



Känslomänniska var ju ett trevlig ord. Det finns ju folk som borde heta okänslig människa oxå haha..

(torr jag vet)

2011-02-15 @ 21:03:58
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Jolie

Det finns jätte mkt inspiration på nätet om LCHF! När man väl kommit in i det är det bra, C har gått ner massor.. Men såhär i början är det inte kul.. Jag vill ha mackor hehe

2011-02-15 @ 21:11:12
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: En liten del av mig

Ja jag håller med dig;)

2011-02-16 @ 08:39:47
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå inte och anmäl dig! Nu har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-16 @ 08:56:38
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: lovisa

godmorgoN:D

2011-02-16 @ 08:58:39
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Hihi! Du är rolig du ;o) Men det är ju helt rätt!

2011-02-16 @ 09:56:44
URL: http://lini07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0