Det här med att sova

Idag har jag INGENTING planerat. Nada. Jag ska nog inte göra ett skit. Jag nästan hoppas att solen inte tittar fram så jag "slipper" gå ut och gå. Klart jag kan skippa att gå ut även fast solen kommer fram, men då vill man ju ut :)

Nej idag känner jag bara för att gå här hemma och dra, inte ens klä på mig. Eller barnen. Plocka lite hemma, men mest soffhänga. Gud så gött!

Dagarna går fort som sagt... Kanske inte så konstigt har jag kommit på. Vi är ju inte ur sängen förrän vid 10 och då ska bäsarna ha mat och det tar upp till en timme (ibland är det dock gjort på 20 min). Så mellan halv elva och elva äter jag frukost. 
Många mammor tror jag går upp vid 6-7 tiden verkar det som? Albin och Oliver vaknar alltid vid den tiden också och vill ha mat. Men går jag upp då när dom har ätit? Neeeej då, det örker inte Tina! Då bäddar jag ner mina pojkar brevid mig i sängen (dom sover i spjälsängen på natten) och så dyngsover vi till kl 10!
Varje morgon tänker jag att "imorrn ska jag gå upp när dom vaknar vid 6-7-tiden, så jag får mer ut av dagen".
Men jag har lagt ner den tanken nu. Jag har insett att det är dom där sista tre timmarna som gör att jag är pigg resten av dagen faktist. Och varför gå upp tidigt och sen gå runt som en zombie hela dagen? Nej upp i tid, det får jag gå när pojkarna inte ska upp å käka var tredje timme, när man får sova mer sammanhängande! Det blir ju slitigt att vara uppe mellan 23-24 (oftast lägger jag mig inte innan heller för jag tycker inte det är någon idé, så jag e oftast vaken till 24), sen mellan 2-3 och sen mellan 6-7. Det tar ju ganska lång tid att gå upp, blanda ordning ersättningen och mata båda två. Tur man kan somna om iaf :)

Har ju inte skrivit om vad stora pojkarna har blivit! Var till BVC i onsdags! Nu väger Albin 3580g och Oliver 4020g! Stora stora pojkar :)

Kommentarer
Postat av: en liten del av mig

Ja man får hitta dom rutiner som passar en själv bäst helt enkelt:) det finns inga "måsten" :-)

2011-02-04 @ 15:15:52
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tessan

Sov på snärtan! håller med föregående, finns inga måsten :)

2011-02-04 @ 17:38:36
URL: http://whiskeytessan.blogg.se/
Postat av: Syrran

Jag har ALLTID sovit så länge Noel sover på morgonen, somnar han om 7 så sover jag också! Är klockan 8 däremot så är det lite kluvet, då kan det vara svårt att somna om=P Men gå upp 6 AAAHAHAHAHAHA då får Noel leka sängen själv, så länge han är nöjd så sover jag till humanare tider!

2011-02-04 @ 17:42:36
Postat av: En liten del av mig

beror ju lite på vad man är för person själv också. jag är morgonpigg och har inga problem med att gå upp 5-6. men då lägger jag mig inte tolv för natten heller;)

2011-02-04 @ 18:54:46
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: En liten del av mig

plus att jag är lite störd också, jag vet ;-)

2011-02-04 @ 19:01:41
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Jolie

Men gud vem skulle gå upp om man inte var tvungen ;-) Med G sov jag lika, som du gör nu, men nu vaknar jag vid 8.. Eftersom G vaknar då och väcker alla ;-) Skruttbullen skulle nog sova till 9-10 om hon fick välja, efter att hon fått sig lite mat vid 5,6 eller 7 tiden ;-)

2011-02-04 @ 20:38:50
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Tina

ja det är ju olika om man är morgonpigg eller inte såklart :) jag e både morgontrött och kvällstrött, haha! fast mest morgontrött :P



Jolie: det där med två barn i olika åldrar verkar inte vara någon lek det inte! Inte lätt att få rätt rutiner med den lille när den stora vill helt annat :S Verkar jobbigt!

2011-02-04 @ 21:34:52
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: En liten del av mig

Jolie: Jag! haha ;-)

2011-02-05 @ 08:27:40
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0