Sjukhusstarten

Drar lite bit för bit.
Den 20:de december for jag iaf iväg till sjukan för, som vanligt akupunktur, och sedan hade jag tid för ultraljud. Allt såg fint ut på ultraljudet, bra mängd fostervatten och fint flöde i navelsträngarna. Sen var det blodtryckskontroll och urinprov och trycket hade ju stigit en hel del på bara några dagar. Det var alldeles för högt, nu minns jag inte hur högt, men runt 170/105. Det i kombination med att jag läckte ännu mer protein så fanns det ingen tvekan på att jag skulle bli inlagd sa läkaren.
Så det var bara att traska upp till avd 14 och lägga sig på en säng och där skulle man ligga. Typ.
Blodtryckskontroller 3 ggr per dag, vila, vila, vila, bara ligga där och bli observerad.
Kände mig lite som en pryl där ärligt talat, man bara låg och stirrade. Inte kul.

Tre dagar låg jag på avd 14. Den tredje dagen (22 dec) kände jag att jag hade så ont i mellangärdet. Trodde det var magkatarr, så tog Gaviscon, men det släppte inte. Nämde det lite snabbt för barnmorskan när hon kom in med en fin blombukett från mina kära arbetskamrater (Tack snälla!) och hon såg lite bekymrad ut, pep iväg och hämtade en blodtrycksmanschett. 180/115 låg trycket på, ajaj, vilket pådrag det blev! Nålsättning, intravenös blodtryckssänkande, blodprover, läkarkontakt som kom på stört och ett snabbt beslut att jag genast skulle flyttas till Förlossningen för jag skulle va bättre övervakad där. Känslan i mellangärdet kunde tydligen vara ett tecken på att havandeskapsförgiftningen hade förvärrats, på vilket vis är jag inte påläst på, vill ärligt talat inte läsa om det heller (vill inte veta). Det får ni göra själva om ni är nyfikna :)
Jag var livrädd och grät hysteriskt!
Så slutade mina dagar på avd 14 och nästa tid blev på förlossningen.
Det var dagens lilla bit på historien :)

Detta kort är taget på avd 14, fyra dagar innan förlossning. Inte konstigt att trycket var högt!! :P

Kommentarer
Postat av: hellen

o my good!!! vikken mage att det får plats

2011-01-04 @ 16:27:51
Postat av: jossan

Härligt gumman:)vi vill se kort på boysen snart oxå:)Stort grattis till er,såg vad Dan hade skrivit till dig på facet,du är värd all lycka i världen:)kram kram

2011-01-04 @ 16:38:44
Postat av: Tessan

åååå herre jesus vad stor du va gumman!!!! Men lika fin som alltid <3

2011-01-04 @ 22:17:56
URL: http://whiskeytessan.blogg.se/
Postat av: Cliin

Du är en stark kvinna Tina <3

2011-01-05 @ 11:22:39
Postat av: Anso

Å dra mig baklänges vilken buk :)

Du har verkligen kämpat på bra.

Kul att du är tillbaka här :)

Kram

2011-01-05 @ 11:51:15
Postat av: Emma

Grattis till bäbisarna. :)

2011-01-05 @ 13:19:50
URL: http://eembla.blogg.se/
Postat av: Jolie

wow! :-)

2011-01-08 @ 15:37:22
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0