Kocka

Hujja! Precis satt mig ner med en kall öl och lite chips. Satt som ett smäck efter en helkväll i köket! Har förbrett morgondagens kalas hela kvällen här och det är så sjukt kul! Min familj kommer och firar min födelsedag i efterskott imorgon och jag tänkte bjuda på mat, lite buffé. Mycket förbereda men inte så mycket som behöver göras i stunden imorrn, mest plocka fram. Alltså perfekt att fixa med nu när barnen sover och perfekt över huvudtaget när man har barn eftersom det mesta är kallt och man kan tillaga det mesta när tid finnes :)

Jag äääälskar att bjuda på mat! Det är så kul att laga mat till andra tycker jag, mindre kul att bara laga för att man måste- ni vet hur det är.
Jag tycker däremot att det är råååtråkigt att baka! Så därför bjuder jag heller på mat än att stå med en massa fikabröd. Tårta blir det ju såklart till kaffet (som jag har gjort själv! ;))

Men nu är man lite småtrött i ryggen efter tre timmar i köket. Ska bli skönt att gå och lägga sig snart. Hade kunnat gjort klart typ allt om det hade funnits plats i kylen, men det är KNÖKAFULLT med diverse saker därinne nu så jag får göra det sista imorrn när det närmar sig mer.

Iaf har jag haft en superb kväll i köket- fan man kanske skulle ha hållt sig till kockyrket ändå? ;)

Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Kanon, då blir man ledig från spisen i 2 veckor, hehe

Ha en härlig kväll, hoppas vädret är med er också

2011-07-05 @ 06:56:54
Postat av: Tina

haha! det kan vi ju försöka orda ;) Ta ni ungarna så lagar vi maten (nån dag iaf, hahaha!), låter som en bra deal va? ;)

2011-07-05 @ 09:06:45
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Ölandspappsen

Jag ber nog Kicki iallafall , hehe

2011-07-05 @ 14:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0