Skandal!

Måste bara spy lite galla också! Gårdagen var ju inte bara perfekt, det hände en grej när vi skulle käka vid stranden igår! Vi tajmade in så vi kunde äta samtidigt som barnen skulle ha sin mat så vi kunde värma maten på restaurangen. Jag var så duktig så jag hade med tallrik och hela baletten, så jag portionerade upp två tallrikar och gick in för att få värma. Först kollar man ju alltid om det finns någon micro  så man kan värma själv, för det finns ju på väldigt många ställen. Men icke. Så jag gick fram till baren- där stog två servitriser med armarna i sidan och glodde.

"Kan jag få värma dom här i micron?" frågade jag lite snällt, så som man gör.

Vet ni vad tjejen svarar?

"Nej det går inte, kockarna har så mycket i köket, det är kaos."

Öööööööhh..? Jag blev paff och frågade bara om det inte fanns någon micro så man kunde värma själv.

"Nej, det har vi inte", svarar hon bara.

Återigen helt paff. Jag blev bara tyst, tittade surt på henne och sa: "Nehe", vände på klacken och gick ut.

Hon nekade mig att värma barnmat! Hur sjukt är inte det? Jag trodde faktiskt inte att det ens var möjligt.

Alltså, jag förstår om det hade varit proppat med folk, ren katastrof, ingen hann osv, osv. MEN, det var, förutom oss SEX bord med folk, det var inte ens 1/4 av restaurangen som var fylld med folk! Och det var ett sånt ställe som serverade gyros, hamburgertallrik och pastasallad liksom, inte speciellt tidskrävande mat.

Nej riktigt illa! Jag ångrar SÅ att jag inte gick in och krävde att få maten värmd. Eller ställde henne mot väggen med att det knappt var några gäster alls, så tiden borde ju finnas. Eller säga lite spydigt att jag "rekomenderar er att ställa ut en micro så man kan värma själv, så att bebisar inte behöver svälta". Ja det finns tusen saker man skulle velat sagt såhär i efterhand till henne.
Nej istället satt jag där ute och matade stackars Oliver med ovärmd burkmat. Den stackarn gapade och svalde, tur att dom inte är matkräsna.... Albin åt ockå, men tröttnade efter ett tag så vi fick ge han välling istället.
Jag var så arg, så arg, så jag kunde inte gå in igen, för jag kände att jag kanske bara hade bajsat ur mig något som inte varit så värst intelligent, så jag höll bara käften, tyvärr.

Men som ni förstår så åt vi INTE där. När barnen hade ätit färdigt packade vi ihop och åkte till Borgholm och käkade istället. Aldrig att jag skulle bidra med en spänn till dom.
Skandal som sagt!

Men det blir ett ris-inlägg i Ölandsbladet, det kan ni hoppa upp och klappa er på! Jävla skitställe som inte ens är värd att kalla för restaurang!

Kommentarer
Postat av: Anso

Usch, va arg man blir...synd att man kommer på saker man borde sagt i efterhand.

Nej verkligen inte värda att kalla sig restaurng. Och sådan personal borde inte jobba inom service yrket.

2011-07-20 @ 13:42:16
Postat av: Anso

Förresten, tycker absolut du ska skriva in i tidningen. Sånt ska fram och det förlorar dom kunder på :)

2011-07-20 @ 13:43:46
Postat av: j

galet

2011-07-20 @ 14:15:26
URL: http://karppinen.blogg.se/
Postat av: Melanie

Man tror ju inte att det är sant. Att dom kan säga så till en, helt sjukt. Tyvärr är det oftast så att man finner dom bra orden efteråt, när chocken lagt sig typ. För man blir oftast bara paff som du skriver. Skriv in till tidningen, det hade jag gjort alla gånger!



Tur dom kan äta kall mat iaf, så det gick bra. Visst är det godare med varm, men Moa äter oftast rumstempererad burkmat om vi är ute någonstans och det funkar bra. Inte kräsen hon heller mao. Men klart man föredrar värmd om möjlighet finns.

2011-07-20 @ 14:39:44
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: borisjelic

hejj :D har en omröstning på bloggen och det skulle vara sjukt snällt om du kunde rösta :D!

2011-07-20 @ 14:53:26
URL: http://boriiisjeliiic.blogg.se/
Postat av: Melanie

Sv: Aha det låter bra! Ska faktiskt kika på den, men jag håller med dig - den är snygg! Plus att den inte är spec bred heller. :) Tack för tips!

2011-07-21 @ 08:25:48
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0