PIGG!

Jag ska inte babbala på om detta med nätterna, det blir så förbannat tråkigt att läsa om i längden. Tänkte bara meddela att pojkarna har sovit riktigt bra i två nätter nu! Halleluja!
Visst vaknar dom flera ggr när dom tappar nappen osv så man får gå upp och stoppa in den, men det räknas inte, det är ju bara en normal natt. Bara att gå upp, lägga sig och sova igen. Och sen äter dom vid 5-tiden, men dom har somnat om efter det- alltså riktigt bra nätter! Känner mig riktigt utsövd och inte alls bakfull som man känt sig ett antal dagar nu!. SKÖNT!

Det sjuka är att när barnen väl sover så vaknar man utav sig själv istället och undrar varför dom inte vaknar, haha! SJUUK man är! Upp och se så dom lever, varför sover dom så bra? Haha! Man kanske är så van att vakna? Vette fan, skit samma, jag är PIGG idag!
Oliver hostar inte alls mycket på nätterna längre. Han har kvar hostan och är rosslig, men det går åt rätt håll iaf!

Dan jobbar extra idag. Han har jobbat extra hela veckan- börjat vid 5 istället för vid 7 och jobbat till 16. Och idag jobbar han 6 till senast 14. Grymt jobbig vecka för han! Han jobbar in dagarna runt midsommar så vi kan vara fler dagar nere på Öland- då blir det skönt för han (och oss alla!) att komma iväg på en liten minismester! :)

Ska dyka ner i en påse med bebiskläder jag fått låna av syrran nu! Insåg liksom plötsligt att mina pojkar typ inte har några kläder som passar längre, haha! har varit grymt dålig på klädeinköp på senaste tiden! Har mest 62 och det spränger ju Oliver totalt nu. Han passar i 68, men köper 74 till han nu om jag köper något nytt. Dom är såpass olika i strl så nu när jag köpt matchande till dom så har jag faktist köpt strl 68 till Albin och 74 till Oliver. Skiljer ju faktist nästan ett kilo på dom.
Kanske ska ta en tripp på stan när Dan kommer hem, om han orkar? Kollade precis kontot och såg att barnbidraget redan gått in, yeey! Är ju faktist REA överallt nu också. Köpa lite sommarkläder till gossarna. Vi får se hur dagen blir, jag är PIIIGG iaf! ;)

Kommentarer
Postat av: Jolie

trevligt med Rea! Om det kunde bli lite varmare så man visste vad bebisen behövde :-) Vi köpte t shirts och shorts till G för ett tag sen, men det är ju för kallt att ha nu.. Dåligt skit väder ;-)



Skönt med minisemester, önskar att mina svärisar bodde lite mer exotiskt. De bor i skoghall så det är inte ett dugg spännande att åka dit ;-)

2011-06-18 @ 11:23:23
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Melanie

Va? har du redan fått barnbidraget? Det har inte jag i alla fall, kommer den 20e :-)

2011-06-18 @ 13:50:00
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

Jolie- haha men på Skoghall kan man ju hitta på mycket skoj ;) Men kanske inte så exotiskt nej :) Ni har dom iaf i närheten, det är mycket värt! :)



Mel- Jepp ibland har en flyt! Hade visst gått in redan på fredagen!

2011-06-19 @ 08:11:57
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Melanie

Hm ;) konstigt att det inte är utbetalning samtidigt för alla, det brukar det ju vara annars ;)

2011-06-19 @ 14:01:22
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

Det vet jag inte, tycker FK gör lite som dom vill med sina utbetalningar :) Vet flera stycken som fick i fredags och föräldrarpengen får jag ibland 24, ibland 25 och ibland 26 (även fast det är vardagar om man säger oberoende av helgen) Könstigt det där, men, men, när man får innan klagar man ju inte :)

2011-06-19 @ 14:45:34
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Melanie

Ja men nu när jag tänker efter, så får man ju föräldrapenningen lite olika. Det står ju på deras hemsida. Det beror på när man själv (eller om det var barnen?) är född. Så det kan ju variera, men det är ju märkligt att du får så olika? Jag har alltid fått på samma datum, den 27e. Jag trodde också att barnbidraget alltid kom den 20e för alla, har aldrig hört något annat där heller. Nåväl, bara pengarna kommer som dom ska så är man ju nöjd :-)

2011-06-19 @ 16:35:39
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0