Vila?

Nej man får inte säga högt att man är utvilad eller att man sovit mycket bra. Då kommer det bitandes upp i arslet direkt!
Det har varit en jobbig dag med barnen måste jag säga. Dom har sovit skitdåligt, helt ur fas med varandra och mycket mindre än vad dom ska. Albin har varit skitgnällig till och från och nu vid läggningen var Oliver heeelt galen!
Antagligen har det här kvava äckliga vädret vart jobbigt även för dom.

Jag tänker på det sista budordet på "En tvillingförälders 10 budord" som jag skrev här för ett tag sen -
  • Tänk gärna på vilodagen, du kommer definitivt att helga den. Men den kommer inte.

    Det stämmer så jävla bra när man har två små bebisar! Är det inte den ene så är det den andra, man får liksom vara glad om det är ETT barn som skriker vid ett tillfälle och vid nästa tillfälla skriker andra. Det är när båda gallskriker i kör som man börjar bli svettig- eller som idag när båda går om varandra mer eller mindre hela dagen. Då känner man att man lever. Huvudet är nära sprängning..
  • Igår skrek Albin som en stucken gris pga att han var sjukt övertrött innan han somnade och idag, som sagt, var det Oliver som skrek sig blå och svett. Nej, dom där vilostunderna, dom är inte speciellt många när man har tvillingar det må jag säga!

    Det är en jävla tur att det är värt det så att jag inte lägger ut dom på Blocket som jag så gärna vill göra ibland ;)


    Kommentarer
    Postat av: Jolie

    Du är duktig. En super mamma. :-)

    Ett barn är alltid lättare, tycker jag. Jag fick lite tvåbarnschock om jag säger så. Men då var det inte twins utan en bebis och en 2 och halv åring.. Det, kan jag tänka mig, är skillnad.



    Men jag känner igen det där med att turas om med skriket ;-) (eller en skriker och en bråkar.. Eller en är super glad och nöjd bebis och en är super sur och arg treåring..) Helt ärligt så funderade jag på om världen var skitzofren =)

    2011-06-08 @ 11:01:11
    URL: http://mammajolie.blogg.se/
    Postat av: Tina

    Supermamma, hahaha! Nu ska vi INTE överdriva :P Grannarna tror säkert vi misshandlar barnen när det alltid är någon utav dom som gallskriker på kvällarna ;)

    2011-06-08 @ 13:45:30
    URL: http://tinaodan.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0