3-månaders vaccin

Hoooooooooooo...........!
Heeeeelt slut nu både i kropp och knopp!
Ujujuj vad skönt det var att sätta sig ner nu!
Det har vart en intensiv eftermiddag/kväll.
Pojkarna fick 3-månaders vaccinet idag och efter det har dom varit väldigt gnälliga så fort dom vart vakna. Nu sover dom äntligen. Dan gick in och la sig brevid dom och skulle ligga där tills dom somnade och det slutade (såklart) med att han somnade också. Så nu sitter jag helt själv vid TV:n och DET är inte varje dag! Och det är så sköööööönt att vara helt själv! Inga barn, ingen vuxen, bara själv! Underskattat! Är egentligen helt färdig och borde gå och lägga mig, men jag tänker sitta uppe och se Big Brother enbart för att jag får göra det helt själv :)

Vaccinet då... Det skar ont i modershjärtat när dom skrek så extremt när hon stack. Man riktigt hörde vad ont/otrevligt dom tyckte det var och jag kunde ju såklart inte hålla emot tårarna när jag hörde detta smärtsamma skrik. Ujujuj, mina älsklingar.... Men det gick bra, dom lugnade sig snabbt som skönt va. Men sen har dom som sagt varit gnälliga hela kvällen, dom är inte riktigt tillfreds. Båda fick en varsin Panodil nu innan läggdags och jag tror det hjälpte ganska bra. Sköterskan sa att vi skulle ge om dom gnällde, för det kan va att dom har ont.

Jag hoppas verkligen dom kan sova inatt. Men jag är inställd på att det blir en jobbig natt. Vi får se.

Nu Big Brother, sen decka :)

Förresten! Albin väger nu 5070 g och Oliver 5560g :)

Kommentarer
Postat av: en liten den av mig

Ja det är verkligen skönt att vara helt ensam ibland! :-)

2011-03-22 @ 22:25:50
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Ölandspappsen

Det är farmor varje kväll , hehe (sover i soffan)

2011-03-22 @ 22:40:26
Postat av: Jolie

Så var M oxå. Grining men det hjälpte med en alvedon. Hoppas de inte blir feber för killarna heller.



Jag tror att det gör ont. Så det är klart det är jobbigt för mamma oxå ;-) Men det är ju bättre att vaccinera än inte. Nu blir dom ju skyddade mot en hel del hemskheter :-)

2011-03-23 @ 11:56:35
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0