Aktiv

Känns som jag har hunnit med hur mycket som helst idag!

På förmiddagen kom mamma hit och även Emmeli lite spontant :) Dom hjälpte mig att bada pojkarna. Har inte gjort det själv någon gång, Dan brukar alltid hålla i dom, så jag vågade inte göra det ensam första gången jag skulle hålla dom själv, hehe. Det gick ju bara bra som tur va ;)
Efter bad och lite kaffe så kom syrran hit också. Emmeli for vidare och jag, mamma och syrran tog en promenad i det underbara vårvädret vi hade idag. Blött men underbart skönt!

När vi kom hem igen sov pojkarna vidare i vagnen så jag passade på att baka lite. Började med en LCHF-ostkaka som jag varit nyfiken på.

När den va klar och pojkarna fortfarande sov tänkte jag att det var lika bra att fortsätta på bak-spåret så då gjorde jag även LCHF:s matmuffins.
Sen började jag med dagens middag efter detta, hujja vad aktiv jag varit i köket idag! Men det är ju så roligt! Speciellt att testa massa nya saker!

Ostkakan:

Denna är gjord på ägg, grädde, några mandlar och keso.

Matmuffins:

Dessa är gjorda på ägg, bacon, grädde, keso, riven ost, linfrö och persilja.

Dagens middag:
'
Fläskfilé med hemmagjord bearnaisesås, smörstekta champinjoner och en grönsallad med avokado och fetaost. Behöver jag säga att det var vulgärt gott?!

Muffinsen har jag inte smakat på än, det får vänta till imorrn. Är så äckligt mätt! Smakade nyss ostkakan. Åt den med vispad grädde, björnbär och hallon, ujujuj va mumsigt! :)


Kan man verkligen gå ner i vikt på sån här mat?

Kommentarer
Postat av: en liten del av mig

haha det undrar jag också när jag ser dessa bilder;-) Du får inte ont i magen eller något sånt av så mycket fet mat? Vore kul om du ville slänga till recepten ibland, kanske man kan prova på någon rätt :-) Jag skulle inte fixa att äta enl. lchf, men det är alltid roligt att prova nya saker och maträtter :-)



Det ser väldigt gott ut i alla fall, spec middagen=)



2011-03-04 @ 07:36:37
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

nej jag får faktist inte alls ont i magen av fet mat. har mer problem när jag äter sött eller starkt så detta passar ju för mig och min mage ;)

självklart ska jag släga ut lite recept! :)

2011-03-04 @ 23:36:32
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Vad skönt då! =)

Nice!

2011-03-05 @ 07:57:10
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0