Matmuffins/Frukostmuffins

 

Ingredienser (4 portioner/st.)

10 st ägg

1 dl vispgrädde

200 gram riven ost

100 gram keso, urvattnad

2 paket bacon, finstrimlat

2 msk linfrön

1 kruka persilja


 

 Gör så här:

Blanda ägg, grädde, riven ost och urvattnad keso och rör ihop till en smet. Klipp eller strimla baconet i små bitar och knaperstek. låt svalna en aning. Blanda ner baconet i äggröran och häll på muffinsformar eller ramekinformar. Ställ dem mitt i ugnen och grädda i ca 20 min, 175 grader. Höj sedan ugnen till 225 grader och låt dem stå några minuter till för att få en fin färg.



Tips! Jag tyckte att dom var godare att äta med Philadelphiaost på än bara som dom är. Smakade lite för mycket ägg utan Philadelphian.

Dom är riktigt mäktiga och man blev tok-mätt efter 2 muffins.


Kommentarer
Postat av: en liten del av mig

perfekt med en liten sallad till också =) Gott!

2011-03-05 @ 17:13:17
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0