Recept fiskgryta

Klart jag måste lägga ut lite recept nu när vi är så inne i detta LCHF! :)

Här är receptet på fiskgrytan som vi åt i början av veckan som var himmelskt god! :) Lägger ut orginalreceptet, vi tar ju alltid bort eller lägger till när vi lagar mat (i detta fall tog vi bort crabfishen och squashen och gös har vi inte hemma så det fick bli en annan fisk :)) 

4 port.

Ingredienser:
1 gösfilé
1 burk kräftstjärtar
1 burk räkor
ca 120g crabfish
1 1/2 dm purjolök
squash
färska champinjoner
paprika
1 liten gul lök
färsk citron
sambal oelek
limepeppar
ca 100g philadelfiaost
ca 3 dl vispgrädde

ev lite flytande honung


Gör så här:
Fräs hackad lök med skivade champinjoner och purjolök i smör. Tillsätt tärnad paprika och squash. Häll på grädde och ha i philadelfiaosten. Tillsätt kryddorna och saften från en halv citron. Lägg i bitar av gös. Skär crabfishen i bitar och ha i den. När fisken är vit och såsen krämig så ta av pannan från spisen och tillsätt de avrunna räkorna och kräftstjärtarna. Låt stå några minuter.


Kommentarer
Postat av: en liten del av mig

Tackar! Jag tycker alltid att det är roligt med nya recept och att testa lite nytt ibland;-) Fiskgrytan ser jäkligt god ut:)

2011-03-05 @ 07:58:34
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Jag vill ha receptet på matmuffinsarna också, det lät gött :-)

2011-03-05 @ 08:03:17
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: mia

kan man ta vilken vit fisk som helst?

2011-03-06 @ 07:51:43
Postat av: Tina

ja det spelar ingen roll mia :) du kan ta vilken fisk du vill.

2011-03-06 @ 11:39:28
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0