En eller två

Dagarna går i sin gilla gång. Vi promenerar, äter, slappar, handlar, klär av, klär på.. Ja som sagt, dagarna rullar på :)
Pojkarna blir mer och mer medvetna vilket är himla kul! Många säger att man ska "passa på att njuta" den här första tiden, men jag ser nog mer fram emot det som kommer, när dom blir liiite mer medvetna, får starkare personligheter osv. Men visst njuter man i nuet också, förutom när Oliver sätter fart i gallskriker, han har ju sina dagar. Då vill man lägga ut honom på Blocket för högstbjudande ;) Det är konstigt, han har varit så mycket lugnare när vi varit borta, men när vi är hemma blir han så otroligt gnällig igen! Kanske för att han inte får 100% uppmärksamhet här hemma eftersom jag är själv. Man hinner inte riktigt det.
Ibland tänker jag att det måste var hur enkelt som helst att bara ha ett barn. Man har armar till den lille hela tiden, full uppmärksamhet på en och man behöver aldrig tajma för att det ska passa med ett annat barn. Det är nog därför många skaffar ett till så fort skulle jag tro. För att man kanske tycker att "det här gick ju smidigare än vad man trodde". Så har man två och då börjar det riktigt svettiga. Vare sig det är två i olika åldrar eller två samtidigt. Jag tror att det är så för många iaf.
Många som har småbarn pratar ju ganska snabbt om att det vore kul att skaffa ett till. Undrar ni om jag är sugen på ett till?
Moooooahahahahahahahahahahahahaha!! Svaret på frågan är nej :P
Jag är så glad att jag har mina pojkar och jag är FAKTIST glad att dom kom samtidigt, det är ju huuuur kul som helst att ha tvillingar! Även fast första tiden kanske inte är speciellt enkel. Men det är det värt. Tveklöst. Men mer barn, nja. Jag tror vi kommer nöja oss med våra guldklimpar vi fått :)

Dagens frukost blev ganska fantasilös men den gick ju ner och gott var det :)

Två kokta ägg, en tallrik fil med linfrön och sesamfrön, kaffe med mjölk och en skål skivad brieost ;) Hehe, göttans.

Ska visa vad vi åt i förrgår också, det var grymt gott!

Köttfärsfylld paprika med smält brieost och en mumsig klick creme fraiche till ;)

Ha en skön solig dag!

Kommentarer
Postat av: en liten del av mig

Håller nog inte med dig där. Du vet ju inget annat än att ha två barn och vi med ett vet inget annat än det. Det går ju inte att jämföra.

2011-03-03 @ 12:18:42
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Vad jag menar är, att det är jobbigt att "bara" ha ett barn också ibland. Man kan känna då också att man inte räcker till till allting. Och vi som "bara" fått ett barn på en gång är ju precis lika glada över det, som vad du är över att ha fått två :)



Det är ju så olika situationer, så man kan nog inte jämföra det så rakt av, som du skriver i bloggen. Och jag vill inte ha ett barn till för att det är superlätt och en dans på rosor med Moa hela tiden. För det är det självklart inte.

2011-03-03 @ 12:22:14
URL: http://e
Postat av: Tina

Det är alltid jobbigt att få barn och det är omställningen som är det jobbigaste, vare sig man har fått ett barn eller två. Självklart är det jobbigt att "bara" (jag menar NATURLIGTVIS INTE att det är "bara") ha ett barn ibland också, det är ju vad man själv är van vid. Men eftersom JAG är van två barn så känns det så ibland, att ett BORDE vara mycket lättare i vissa situationer.

Sen vet jag nog hur det är att ha ett, eftersom när Dan är hemma så har jag ju helt plötsligt "bara ett" att bära runt på, mata osv och JAG tycker det är mycket enklare. Jag skriver inte detta för att provocera på något vis, det är bara så jag känner ibland när jag är jävligt trött. Jag kommer få "enklare" i andra situationer där barn med ett barn får det tuffare, det är olika i olika faser och åldrar.

Sen det med att man skaffar ett till snabbt för att man trodde att det skulle vara tuffare med barn, det är inga utsvävande gissningar jag har, utan det är flera i den situationen som sagt det själv till mig och det är ju naturligtvis inte ALLA som tycker så, jag skrev vissa ;)

Jag menade inget illa och jag vet att folk med ett barn sliter hund också. Som sagt, det är olika lätt och olika svårt i olika åldrar och situationer.

2011-03-03 @ 12:47:51
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Ojoj, jag trodde inte att du menade något illa heller Tina ;) Och det är väl klart att det är lättare och smidigare med ett barn ibland än om du har två eller tre. Men det är ju så olika situationer, så det är ju svårt att jämföra. det är allt jag säger ;)

2011-03-03 @ 12:57:04
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

bra :) nej det e svårt att jämföra, man ska ju inte jämföra med någon egentligen, men ändå slutar det med att dom flesta (inklusive en själv) gör det ändå. konstigt det där :)

2011-03-03 @ 13:03:09
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

vi är överens! ;)

2011-03-03 @ 13:08:10
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Föressten!



Jag kommer ihåg när man längtade efter det där, och nu när man är där och det är full fart med allting, så saknar man den andra tiden lite istället och undrar hur tusan dom växte så fort?! =) Men "var ålder och tid har sin charm" är väl inte en klysha för intet antar jag ;)

2011-03-03 @ 13:51:54
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

konstigt det där att man hela tiden längtar frammåt istället för att njuta av nuet :)

2011-03-03 @ 19:17:20
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

Ja jag försöker att tänka på det och bli bättre på just den biten, att njuta och leva mer i nuet. spec den här tiden med barn, den kommer ju verkligen aldrig mer igen.

2011-03-03 @ 21:02:39
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Såklart är det olika från person till person, hur man känner och vilket barn man får, men att ha två måste ju ändå vara en skillnad mot att ha ett. Det är ju två olika viljor och individer som ska tillfredställas. Den maktlöshet vi föräldrar känner när våra barn inte är nöjda är jobbig för oss alla, men att då kanske inte kunna koncentrera sig på att trösta det ena barnet p.g.a att det är två som har olika behov just DÅ, är otroligt påfrestande och stressande.

Och det där fenomenet "tvåbarnschock" tror inte jag är påhittat för intet. Jag och en hel del fler med mig har upplevt den ;o)

2011-03-03 @ 21:49:08
URL: http://lini07.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är inte sugen på en till.. En räcker gott, ett bra tag till.. Haha..

2011-03-03 @ 21:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0