Extreme chair makover

När vi va på Öland över påsk drog vi med oss fyra gamla stolar hem som stått och samlat damm i deras lada



Inte så göööörsnygga då kanske :) Men efter lite slipning (Dan), lite målning (Dan) och inköp av lite nytt tyg (jag) som vi fäste på så blev det ju precis som vi hade tänkt oss! :)



Nice, hu??
Kul att det är så lätt att byta tyg också, så kan man ju variera hur man vill! Men jag äääälskar mitt blommiga tyg (och faktist gilla Dan det också) så det byts inte bort i första taget! ;)



Jag var väl egentligen inne på att måla stolarna vita, men det tyckte Dan blev alldeles för vitt (karlar ska lägga sig i så möe nu för tiden! ;))
Eftersom köket är vitt och väggarna är vita.. Hmmm jaja, men jag tycker ju att det kan aldrig bli för mycket vitt, med lite mysiga textilier till! Men, men, man kan ju alltid måla om om några år när man tröttnat på det bruna. Jag gillar det bruna åxå som bara den!
Vårt gamla slitna furubord vi köpte ska slipas och målas i samma färg. Slutresultat visas SJÄLVKLART här när det är klart! ;)

Vad tror ni, kan man göra en löpare av det blommga tyget att ha på bordet sen, eller kommer det bli "too mutch"?


Kommentarer
Postat av: Mami

Tror ni att ni kan klä om min soffa i dä tyget;)Snyggt, så vill mami ha det oxå med roser både högt å lågt:)

2011-05-19 @ 09:50:56
Postat av: Tessan

Guuu va fina! Jag har kvar de blommiga tyget på soffan, men tröttnar verkligen inte på de! Trots snart ett år :)

2011-05-20 @ 20:15:52
URL: http://whiskeytessan.blogg.se/
Postat av: Anso

Jätte fint tyg :) det kan du absolut ha som löpare. Blir bara fint det.

2011-05-21 @ 09:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0