Maten

Idag var det gröt-premiär för gossarna på morgonen. Jag gjorde en varsin smakportion till dom. Albin uppskattade detta mer än Oliver. Oliver åt kanske hälften av smakortionen och Albin åt upp hela. Känns som Albin är mer "redo" att gå över till mat på sked istället för flaska. Han leker mest med flaskan nu för tiden, skitsvårt att få i honom ersättningen och han tröttnar oftast innan han har ätit upp. Smakportionerna han har fått har han ätit upp, medans Oliver är svårare att peta i. Lite lustigt med tanke på första gången jag prövade förra veckan så var det tvärtom :) Oliver älskar ju flaskan och ligger lugnt och fint och sörplar i sig ersättningen med knutna händer. Albin ska ju försöka hålla i flaskan själv, slår bort den med händerna, vifftar på huvudet, tuggar på nappen... Ja, ni vet, har fullt upp med annat :) Mat på sked uppskattas mer, och det är ju roligt. Det kommer ju för Oliver med, man får väl vänja honom lite långsammare bara.

Gud vad jag jämför mina stackars barn hela tiden! Jag känner mig som mammagruppen i Solsidan fast med mig själv, haha! Det är inte meningen att jämföra med vem som är först med saker och ting, men det är så roligt att se hur två precis lika gamla utvecklas på så olika sätt, olika snabbt med olika saker. Kanske man jämför automatiskt? Kan tänka mig att mammor med två barn i olika åldrar kanske också jämför lite. Kollar i sina anteckningar när sin äldste rullade, kröp osv. Man gör ju det för att det är spännande med utvecklingen på ens barn som sagt :)

Det var inte lätt att hinna ta emot överflödet när man ska mata varannan bebis :) Blev rätt kladdigt, nu MÅSTE jag ta tag i att inhandla haklappar, haha!


Mjaa, inte jättepopulärt....


Mumms! ;)


Tallrikar äger man ju inga än heller så man tager vad man haver ;)



Psssst! Pojkarna viskade i mitt öra att dom vill se farmor och farfar på Skype snart! ;)

Kommentarer
Postat av: Mel

Sv - ja det var grymt roligt! Stadsloppet nästa! :-)



Haha, ja haklappar är allt ett måste! :-)

2011-05-12 @ 09:17:33
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0