Lika som bär? Nejdu..

Jag måste säga att jag är väldigt faschinerad av att mina pojkar är så otroligt olika. Man hör ju alltid om tvillingar och hur lika dom är, tänker lika, betér sig lika osv. Mina pojkar är huuur olika som helst! Jag tänker det inte ens att vi har tvillingar, utan att vi har två barn.

För det första är dom ju inte ett dugg lika varandra till utseendet. Oliver är mycket större, tjockare kroppsbyggnad och otroligt lik Dan. Albin är ju mer långsmal, han har inte en korv på bena, väger 800 g mindre än Oliver men ändå är dom väldigt jämnlånga. Och dom flesta tycker ju att Albin är mer lik mig (finns lite delade meningar här, men dom flesta har sagt så iaf). En av varje :)

Albin är den aktiva och Oliver är lite mer tillbakadragen. Albin håller igång så fort han är vaken, pratar en hel massa och ligger inte still en sekund. Oliver ligger mer stilla, tittat, tittar och tittar och pratar inte så mycket :) Men det ser ut som Oliver tar in mer i sin tystnad, Albin är lite mer vild och mindre koncentrerad på saker.

Albin är före Oliver i smidighet. Han vände sig fortare från mage till rygg och han kan snart vända sig från rygg till mage, han kämpar som bara den. Oliver har inte ens försökt med det. Men han däremot är före Albin i styrka. Han har börjat sitta framåtlutad så som dom sitter och med lite stöd på sidorna så sitter han bra. Han tycker också mycket om att stå i knät, det är inte Albin alls intresserad av än.

Vem är gladast då? Det kan jag inte säga, jag tycker ju att dom är väldigt lättcharmade båda två, men vilken mamma tycker inte det om sina barn? :)
Tänker man till okända människor så är Albin mer svårflirtad än Oliver tror jag. Är Oliver på bra humör skrattar han åt alla, medans Albin är lite skeptisk i början.
Albin blir mer förbannad när han tappar humöret, Oliver blir mer ledsen istället.

Ja, jag kan fortsätta hur länge som helst ;) Dom är som sagt sjukt olika. Ska bli spännande att se om det håller i sig det där med deras sätt. Att Albin blir vildare och Oliver lugnare. Om man kan se sånt redan nu? Eller om det kommer ändra sig flera gånger om? Det är spännande att följa :) I vilket fall är det helt underbart att följa deras utveckling och jag är otroligt glad att dom är så olika som dom är faktist.





Albin försöker riva babygymet


Nu är hon här och trycker upp den där jäkla kameran i ansiktet på mig igen!


Oliver tycker det är kul att sitta...


..och tycker att fötterna är otroligt spännande saker!


En sak är dom iaf helt eniga om. Det absolut bästa dom upplevt hittills och som funkar i alla lägen är den här låten:



Den ultimata underhållningen är den här låten kombinerat med fuldans från mamma och såklart ska man hoppa till "ompa, ompa" ;) Funkar i alla lägen :)

Kommentarer
Postat av: Jolie

Vad roligt att dom är olika. Trotts att de är twins. Men är de två äggs så är de väl som "vanliga" syskon?

Skillnaden är ju att du/ni ser deras olikheter samtidigt..M och G är oxå så olika. G var i farten mkt tidigare än M (har jag sett i mina böcker..). Hon är tjockare än G och har varit lugnare och bara suttit nöjd och tittat :-)

G vände sig tidigare och ville frammåt. Kanske har det med tjockheten att göra?! haha

2011-05-06 @ 12:24:33
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Åsa

STORT TACK för ditt stöd och för att du har skrivit under med ditt namn!! Det betyder så jättemycket för oss <3 <3

2011-05-06 @ 13:17:20
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Mel

dom är ju väldigt lika till utseendet tycker jag, men det är väl härligt att dom har olika personligheter. Och det är väl klart dom har det, dom är ju egna individer :-) Roligt att se hur det blir sen när dom blir större. Ja är dom enäggs eller tvåäggs?



Men roligt att "jämföra" och se skillnaderna, även fast dom är tvillingar :-)

2011-05-06 @ 13:25:16
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Mel

och föressten, den där låten är väldigt poppis här också! Går alltid hem hahahah!!! =)

2011-05-06 @ 13:26:09
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

ja dom är ju tvåäggs, så det är ju inte konstigt att dom är olika :) enäggs har ju samma dna så då är dom ju identiska- till utseendet iaf.

Mel du är en av få som tycker dom är väldigt lika :) men kul att folk tycker olika och ser olika åxå faktist! sen ändrar dom ju fan utseende för varje dag som går när dom är såhär små, haha :)

Ja det kan nog ha med "tjockheten" att göra, haha! smalisarna blir lite smidigare ;)

2011-05-06 @ 14:06:57
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för det låttipset, det ska vi testa imorgon tror jag :-D



Kul att det är så olika, jag tycker inte heller de är så lika till utseende..



2011-05-06 @ 19:37:47
Postat av: Mia

du har så fina pöjker :)

2011-05-06 @ 19:45:55
Postat av: Linda

Nu läste jag min kommentar och det ser ju ut som jag menar att det är kul att de är olika till utseendet, men det menar ja ju inte.. Menar ju att de är olika till sättet, haha.. Lite fel uttryckt av mig... Har nu sjungit låten några gången och den var poppis faktiskt, kul :D

Vi kanske kan ses nån dag med våra pojkar :D Kul när de är nästan lika gamla :D

2011-05-08 @ 17:09:23
Postat av: Linda

Mäh, vart tog mitt inlägg vägen, hmm...

Skrev iaf nåt om att det i mitt förra inlägg verkar som jag tycker det är kul att killarna är så olika i utseendet, men det är ju inte det jag menar utan att de är olika till sättet förstås. Konstigt skrivet av mig kanske...



Kanske ska försöka ses nån dag? Kul när våra pojkar är nästan jämngamla :D

2011-05-08 @ 17:21:04
Postat av: Mel

en av få? Ojoj det var väldans:) Det blir ju annat att se på bilder än i verkligheten också, men jag tycker allt att dom är lika :-)

2011-05-10 @ 09:50:04
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Tina

jepp det är nog som du säger, dom ser nog mer lika ut på bild än vad dom gör i verkligheten :)

2011-05-10 @ 17:21:31
URL: http://tinaodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0