Hemma från Öland

Jaha då var man hemma igen efter en långhelg på Öland. Sitter här i samma soffhörn, med en kopp kaffe som varje morgon. Barnen grejsar på golvet, som vanligt.
Vi har haft en kanonmysig helg på Öland. Resan ner var dock inte så mysig :/ Spöregnade hela vägen och efter halvvägs blev det dessutom mörkt. Ni vet ju hur det är att köra i mörker och regn, bländande lampor både framifrån och bakifrån- man ser ju inte ett skit! Jag satt som på nålar hela resan, spänd som en fiolsträng. Dan kör ju alltid annars, men han får ju inte nu, så jag är ju inte direkt van att köra så långa sträckor. 8 timmar tog resan, kan säga att man var lite mör när vi var framme :)
På lördagen när jag vaknade hade jag så ont i min vänstra axel (pga spänningar från bilkörningen), så jag hade svårt att röra mig hela dagen. Det drog ner min ork endel, vilket var jävligt synd. Fick lägga mig emellanåt och det gjorde så ont så jag blev trött.

På lördagen hade vi adventsfirande med hela Dans familj och släkt och årets första julbord avnjöts. Fantastiskt! Varför blir man mätt så fort? Man skulle ha en julbordsmage till dessa tillfällen tycker jag, för det finns ju så mycket som man bara vill fortsätta äta för att det är så grymt gott!
Adventfirandet är ju en superbra idé när vi är lite utspridda i landet. Då blir det en samling runt jul iaf, även fast det inte alltid blir på julafton.
Var en grymt trevlig kväll, även fast jag fick avsluta den ganska tidigt pga den där jävla axeln. Tror jag gick och la mig innan 22, illa! Tur ändå att firandet började redan vid 15 :)

På söndagen fick grabbarna julklappar av farmor och farfar :) Ska lägga upp lite bilder sen. Pojkarna är grymt nöjda med sina bilar dom fick! Dom åker inte så mycket på dom än så länge, utan går mer runt med dom som gåvagnar, haha!
Vi hann med ett besök i Patrik och Elins nya hus också och grabbarna fick stanna hemma och fick lite ensamtid med farmor och farfar :) Det var skönt att få va lite barnfri i några timmar, det händer ju typ aldrig!

Bortsett från min jäääkla axel så hade vi en kanonhelg! Hemresan gick mycket bättre, då det var soligt och fint väder och den hann bara bli mörkt sista timmen, grymt skönt!

Nu har man endel att stå i här hemma med driver av tvätt och packa upp, packa upp! Har inte hunnit julpynta än och hoppas vi hinner det ikväll, för det är fullt ös hela veckan nu med saker inplanerade!


Kommentarer
Postat av: Jolie

Välkommen hem ;-)



Man gråter massor till den filmen, försökte hålla mig.. haha

2011-11-29 @ 12:22:49
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Jolie

Välkommen hem ;-)



Man gråter massor till den filmen, försökte hålla mig.. haha

2011-11-29 @ 12:22:50
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Mami

Får styre öpp lite här nu i texten,nån gång är ni väl barnfria?????

2011-11-29 @ 17:30:47
Postat av: Tina

Mami- haha ja självklart ni är så duktige å passe barnbarn så! :) Men det är ju mest när vi ska göra något viktigt och oftast tråkigt :P

2011-11-29 @ 18:13:03
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Mami

Hmmm

2011-11-29 @ 19:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0