Ljudnivå

Albins ljudnivå har blivit brutal. Han är så högljudd och det är så ljust, skärande så hela hjärnan liksom skakar i huvudet på en varje gång han skriker och det susar i öronen. Han skriker på samma sätt vare sig han är glad, arg eller ledsen, det är liksom konstant. Jag vet, han testar säkert rösten, men det är så sjukt jobbigt! Jag tror knappt jag har hört en unge som skriker SÅ högt och ljust som han gör. Men jag tycker väl så för att jag hör honom hela dagarna såklart, andra ungar kan man ju liksom dra sig undan ifrån om man tycker dom blir jobbiga :) Efter en dag är jag så trött i skallen så jag orkar inte prata med någon, jag vill bara gå och lägga mig och jag måste ha ljud på när jag somnar för annars hör jag bara hur det susar i min egen skalle. Helt sjukt. Somnar senast 21 för mitt huvud bara snurrar. Idag har det inte varit riktigt lika illa som det har varit i en tre dagar innan. Jag hoppas det är ytterst tillfälligt han håller på på detts vis!
Jag är ganska ljudkänslig överlag så det blir ju galet jobbigt. Jag reagerar på små ljud som man egentligen inte ska tänka på, typ grannens centrifug på tvättmaskinen, datorns surr, pipet av en maskin utanför när dörrarna är stängda osv. Ni vet såna där små irriterande ljud kan jag bli knäpp på, det känns nästan som dom kommer innifrån mitt eget huvud innan jag har hittat källan till dom. Låter sjukt, men jag är ju lite sjuk ;) Hör för bra tror jag :P
Samma när jag var så sjuk efter förlossningen så klarade jag inte av att prata med folk, deras röster blev liksom som en kniv som skar i mitt huvud. Ljudkänslig som sagt, och speciellt när jag är trött, som man ju blir utav detta brutala skrik! Nåväl, så är det.

Idag ska jag lämna in bilen IGEN. Förra veckan fick vi lägga 3000 kr på den för att byta bromsok och idag blir det 700 kr till för en ny bromsslang. Även bromskivorna behövde snart bytas ut, men det var ingen panik än tydligen, så det får vi allt vänta med... Redan ruinerad totalt, jättekul såhär inför jul och allt..

Nej usch, nu var jag allt negativ! Vi ska iaf snart åka till Öland och det ska bli skitskoj och jag är tokladdad för att trycka i mig årets första julbord på lördag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0