Bitter

Den jobbiga perioden tar aldrig slut, och jag känner mig snart bitter. Nu tycker jag det har pågått alldeles för länge med förkylningar, feber, krupp, tandsprickning, feber igen, gnäll, gnäll, sömnlösa nätter, mera gnäll och skrik.
Inte mycket som är roligt nu.
Denna vecka har det varit Oliver som har haft feber, inte sovit, inte ätit, gnäller, gnäller och gnäller. Det är hans första tänder som spökar, man ser kullarna i underkäken och vi bara väntar på att dom ska bryta igenom så att det ger sig snart!!

Jag tycker allt bara är jobbigt just nu. Som fan.

Tog en avstickare från det jobbiga livet i lördags, åkte till syrran och drack lite alkohol, blev väl full efter två glas vin och somnade vid tolv-tiden i soffan. Jihoo :P Fel period att roa sig, jag vet, men ibland måste man bara komma ifrån några sekunder.

Jag är så trött på att dom går om varandra i sjukdom, sömn, faser, tandsprickning och vad allt jävulskap man råkar ut för som bebis. Jag minns inte när vi hade en "bättre" period när båda gossarna var nöjda och glada. Det var nog innan dom blev 6 månader. Efter det har dom bara gått om varandra i att vara jobbiga. Jag längtar bort. Skulle behöva ta semester från mitt liv. Men det funkar inte så.


Kommentarer
Postat av: Jolie

Usch vad tråkigt. Men vet du? snart vänder det och då har du glömd detta jobbiga. (för man glömmer allt trist och kommer bara ihåg de soliga dagarna, eller hur??)



Testa att ge en ipren supp mot smärtan, kanske kan hjälpa. Den verkar ju antiinflamatoriskt.

2011-09-12 @ 12:29:47
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0