Städa

Har jag sagt att jag älskar att städa? Alltså, jag kan nästan kalla det för en hobby. Storstäd då alltså, inte gå och småplocka som man måste göra varje dag. Det tar ju aldrig slut och är bara ett nödvändigt ont, så det är inte alltid så kul :) 
Dock finns det ju inte så mycket tid för storstäd nu för tiden med två små. Och finns tiden så finns sällan orken istället! Men nu har jag iaf knäskurat hela lägenheten medan barnen sover förmiddagsluren. Guuud, det var verkligen kul! Och man blir ju så sugen på att fortsätta! Ta fönster, köksskåp, ja hela rubbet! Men det är ju sånt man aldrig kan göra längre, allt på en gång. Man får ta golvet en dag, fönster en annan och många dagar får man vara nöjd med att ha dragit igång diskmaskinen. Därför försvinner ju tjusningen med att städa lite nu för tiden känner jag. Synd.
Men tiden kommer igen!

När jag säger att jag tycker det är kul att städa säger 95% till mig "Du kan få komma hem till mig och städa om du vill!"
Men det är inte samma sak! Jag kan ju inte dra och flytta på grejer som jag vill, slänga det jag vill och framför allt får jag inte njuta av det rena och fina resultatet efteråt, vilket också är en stor del av nöjet. :)

Jag skulle däremot kunna tänka mig att jobba som dom i "Rent hus" gör. Det skulle verkligen va kul! Om man då fick slänga vad man ville och ställa saker där man ville. Tänk tillfredsställelsen av en före- och efterbild!

Många tycker detta är en sjuk sida av mig. Jag vet inte, jag tycker det är en bra sida av mig! :)
Nu ska jag hinna med en dusch innan grabbarna vaknar för jag blev sjösvett av knäskurningen (lite kaloribränning dessutom, det är inte helt ojobbigt att städa!)

Kommentarer
Postat av: Melanie

Äh det är väl inte sjukt, bara bra! Jag tycker också om att städa! Men visst är det lite så numera, att man inte har samma tid eller ork. Men när man väl får till det, så är det så skönt! Bra musik så kan man städa hur mycket som helst! :)

2011-09-07 @ 11:17:00
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Anso

Ja vi vet ju sen förr att vi är väldigt lika där ;)

Jag gjorde ett rens/skur i förr går i köket. Vilken lättnad efteråt och nu är det kul att öppna skåpen :)

Skulle oxå kunna tänka mig att jobba med sånt.

Som Mel säger, bra musik och sen är man igång :)

2011-09-07 @ 11:43:12
Postat av: Ölandspappsen

Det är en bra sida ,tycker jag , lite avundsjuk att jag inte har en sådan sida. Sen är det en bra vardagsmotion , som min granne Jolo säjer

2011-09-07 @ 13:56:11
Postat av: Mami

Kanske starta eget med denna gudagåva;)

2011-09-07 @ 19:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0