Outlet, loppis och Oxhälja

Ännu en helg förbi. Kommer knappt ihåg vad vi gjort, haha!

Jodå.
I fredags åkte vi till Kristinehamn och Dan fick en gratis tatuering av den bästa tatueraren! Rebecca på Kingsroad satte ett Elvis-porträtt på armen på han. Hon skrev på kingsroad-sidan att hon skulle göra en gratis Elvis på den som ville, många nappade, men Dan fick den vilket va askul! Rebecca är verkligen GRYM på porträtt, så vill ni ha ett ansikte på eran kropp så ska ni verkligen välja henne!!
Samtidigt beställde jag tid för att tatuera mig, ääääntligen! Fanns dock ingen tid förrän i november :/ Men, det går väl fort dit :) Vad jag ska göra? Får ni la se ;)
Men det blir inget med barnen eller så, det har jag ett större projekt med som kostar mer pengar än vad jag har råd med nu! Just nu säljer jag massa skit jag inte använder på internet för att kunna göra den här tatueringen, haha!

I lördags följde jag med Petra och Carro till någon form av outlet på Örsholmen som säljer Ellos-kläder, skor, inredning mm till sjukt låga priser (inte begagnat, bara nytt). Carro har varit där jättemånga ggr, men det var första gången jag var där. Och troligtvis sista kan jag säga, HERREGUD säger jag bara! Snacka om hysteriskt!
För det första var det lång kö innan det ens öppnade. Alla stog redo med blåa IKEA-påsar, redo att slåss för dom billiga plaggen. När dom öppnade rusade alla in, och då menar jag rusade! Typ alla sprang mot skorna först och många kollade inte ens storlek utan bara liksom föste ner en massa skor i sina ikea-påsar för att sedan börja sålla. Så jävla gamigt och redan där blev jag otroligt avtänd. Så jag gjorde ett försök att kolla lite kläder, men folk liksom buttade undan en och drog i plagg hit och dit. Jag blev bara förbannad och sket i det ganska fort. Det kändes liksom bara äckligt och rörigt, inte alls min kopp te kan jag säga, jag som hatar folk i grupp! Svett luktade det därinne också, nej fy fan!
Jag kom ut med en sporttopp, som iochförsig var ett bra fynd, Champion-top för 80 kr. Och en jeansskjorta till Dan som visade sig vara typ 4 strl för stor eller nått. Men den kostade 40 kr, så man kanske kan sy en kjol eller nått av den? :P

Efter denna lilla fadäsen åkte jag och Dan med barn till IKEA för att kolla in deras IKEA-lopps utanför. Det skulle alltså vara bara grejer från ikea, fast begnagnat. Hmm.. När vi kom dit så vi inte ett skit från ikea kan jag säga, bara en massa gammal drét som har stått i folks förråd i typ 20-30 år. På sina håll luktade det tom möggel! Nej usch, hur jag än försöker tycka om sånt där så gör jag verkligen inte det! Jag blir mest äcklad och vill därifrån...

Den dagen slutade i hemmet med hembakad pizza, viket iofs var ett alldeles utmärkt avslut på den dagen, hehe :)
Igår åkte vi på Oxhälja, Sveriges största marknad som är i Filipstad varje år. Det var iaf jättemysigt, trots mycket folk, haha :)
Jag är väl lite speciell när det gäller sånt där, ibland funkar folkmassor, ibland inte :P Beror väl kanske på hur kul jag egentligen tycker att det är ;)
Oxhälja var iaf kanon! Det var första året jag var där och det var verkligen en STOR marknad! Vi va där från 11 till 16 och vi hann ändå inte se allt!

Albin hade 39,5 i feber i går kväll, igen!? Imorse var han feberfri, men han är gnällig som tusan och äter knappt något. Kan det va tand på G?
Det skulle ju va på tiden isåfall eftersom dom är över 8 månader och ingen av dom har en tand i munnen än, haha!

Jobbigt iaf, när dom just hade blivit glada små barn igen och jag började känna att det är skönt och kul att va mamma igen, så är det något nytt bök som dyker upp. Fi fan säger jag bara.

Det här var allt ett bittert inlägg, haha! Men det behövs dä mä ibland ;) Överlag känner jag mig inte så bitter som det kanske låter, hehe.
Idag har Oliver börjat åla, frammåt! Förut var det ju åla bakåt och rulla sig dit han vill, nu ålar han runt här och jagar saker, så två riktigt mobila barn nu! :)

Nu ska jag käka lite lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0