Magsjuka? Matförgiftning?

Fy fan.. Helgen vill jag ju helst bara dra ett streck över! I fredags kväll någon timme efter vi hade ätit började jag må illa. Tog en Samarin, för jag har känt av magkatarren i några dagar och den kan jag må illa av. Blev inge bättre, snarare värre. Gick ut och tog lite luft, men fick snabbt vända och rusa in på toan istället, och upp kom lite av maten. Fi faaaan, jag har inte spytt sen jag va gravid! Jo kanske efter lite överförfriskning? Minns inte, men när man är full spyr man ju bara, helt oberört. Det här var liksom plågsamma spyor, ursäkta den ingående informationen (läser ni min blogg får ni skylla er själva, hehe) smärta från topp till tå, "jag-kommer-på-riktigt-dö-nu-spyor". Så fortsatte det hela kvällen, mer och mer och mer, fosterställning, gråtandes. Ja ni som får magsjukan vet ju hur den synen ser ut (och hur det känns). Det höll på så till halv ett-tiden på natten, sen fick jag sova, tack gode gud. Igår var jag helt urlakad, yr och matt. Ont i hela kroppen, typ träningsvärk efter kaskadspyorna. påminde lite om förlossningen, haha.
Idag var jag något bättre på förmiddagen, sen har det blivit bättre och bättre under eftermiddagen, tack och lov!

Tänkte först att jag fått magsjukan. Jag spyr ju ALDRIG om jag får magsjukan, så därför är jag osäker på om jag ens "kan" få magsjukan. Jag har ju typ trott att jag varit immun. Efter detta är jag tveksam, haha. Fast såhär i efterhand så funderar jag mer och mer på om det var någon form av matförgiftning kanske? Vi åt ju räkor och jag började spy drygt en timme efter maten. Kan ju va tillfälligheter, jag lär väl aldrig få reda på om det var magsjukan, matförgiftning eller vad det nu var, VIDRIGT HEMSKT var det iallafall, och jag önskar inte min värsta fiende detta!! Det var nog faktist värre än att föda barn. Då fick man ju lustgas iaf ;)

Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Jag har ju sagt att man inte ska äta sushi, hehe

2012-04-16 @ 14:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0