Nya förskolan

Jag och pojkarna var förbi förskolan idag och lämnade schema. Dom börjar i nybyggda lokaler nu, en ny förskola på Södra Råtorp som öppnade förra veckan. Den ligger precis bakom den gamla (som nu enbart ska va skola) och det är samma barn och samma förskolelärare, bara nya lokaler.
Jösses säger jag bara! Vi fick gå in och titta hur det såg ut därinne och så pojkarna fick se alla samma gamla leksaker i den nya miljön. Så sjukt fint så det kändes nästan som lyx! Stora ljusa lokaler, många rum och alla va stora. Det var säkert tredubbelt så stort mot för dom gamla lokalerna och det kommer inte bli en större grupp, samma antal barn. Bara spacen i hallen där dom har sina ytterkläder va ju helst sinnes! Så gött för både barn och dom som jobbar och jag är SÅ glad att vi hamnade på denna förskola känner jag ännu mera nu. Gården är också superfin med både kullar, skog, lekställningar och gungor. Så himla kul att se!

Behöver jag säga att grabbarna va lyckliga där inne? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0