Öppna förskolan håller barnen igång

Igår följde vi med Sofia och Noel på sångstund och lek i Herrhagens kyrka. Det började klockan 10 och jag undrade lite hur det skulle gå då eftersom gossarna alltid vill sova runt den tiden. Men jag tänkte att det får bära eller brista. Och det gick ju super. Dom glömde bort att dom ville sova och höll igång i lekrummet efter sångstunden också. Jag gav pojkarna lunch där och vi gav oss därifrån vid 12-tiden, så somnade dom, lagomt utslagna :)
Dom sov till halv två och sen var dom vakna resten av dagen. Somnade redan kl 19, på typ två sekunder :P

Sov hela natten dessutom, även Oliver!

Så det är alltså så jag ska lura dom att vara vakna till lunch och sen sova en gång efter det. Jag provade ju att klä på dom att gå ut, hålla igång i deras rum här hemma, men det var ju lönlöst vad jag än gjorde kändes det som. Men öppna förskola is the shit helt enkelt (förutom alla äckliga baciller som svävar runt där då).

Jag får försöka ta mig till öppna förskolan på förmiddagarna istället för på eftermiddagarna. Det är skönare att dom sover en gång på dagen och sen somnar tidigt på kvällen. Det är faktist ENORMT stor skillnad när dom somnar 19 än om dom somnar 20,30!

Huja vad mycket sömnsnack det vart nu känner jag. Det är lite bökigt när dom är i en "skarv" som dom är nu, när man ska ställa om lite rutiner.

Idag ska vi iallafall till öppna förskolan på eftermiddagen, denna gången på Rud. Jag har stämt träff med en annan tvillingmamma som fick sina pojkar två dagar innan våra kom. Vi träffades på neoavd, pratade en del där och bytte nummer, sen har vi bara stött på varandra då och då men aldrig tagit tag i att ses. Men nu har vi iallafall tagit tag i det och det ska bli SÅ kul att träffa henne och hennes pojkar igen. Tror inte vi har setts på ett halvår ungefär, har ju hänt endel med våra pojkar sen dess :)

Kommentarer
Postat av: Melanie

ungarna får liksom magisk energi när dom kommer till ett ställe som ÖF, det blir sån skillnad mot när man ska försöka hålla dom vakna hemma. Inte alls samma sak;) Jag älskar ÖF, tycker det är ett jättebra ställe, främst för barnen.



Kul att träffa ngn från Neo! Jag träffar en mamma ibland som var där samtidigt som vi, Caroline du vet:) Men vi kände ju till varann sen innan, Skåre är ju inte så stort hehe ;-)

2012-02-01 @ 12:53:36
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0