Lammfärsbiffar med fetaost och pinjenötter

Till detta hade vi färskpotatis, kall örtsås och harrie cuvert. Det var mumms!

Orginalreceptet på biffarna som jag hittade på recept.nu:

1 msk smör till stekning
500 g lammfärs
0.5 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
4 msk ströbröd
1 dl mjölk 3%
2 ägg
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
100 g fetaost

Jag ändrade lite på det:
Tog 1 vitlöksklyfta (fast den var ganska stor)
Ingen olivolja
1 ägg
La till en liten påse pinjenötter

Örtsåsen:
Creme fraiche (ca 3 dl)
gräslök
basilika
persilja
honung (ca 1 msk)
salt
peppar

Svårt att säga mått på såsen, mäter ju inte. Men örterna tar man väl i så mycket man vill ha, jag hade ordentligt med färska örter i, gottigotti!


(Dan tycker jag ska öva på upplägget om jag ska fota maten, och skippa den här "tallriksmodell-upplägget". Jag får väl öva på att lägga upp det lite fränare ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0