Tema mat

Gissa vad mitt nya tema är???? ;)
Svårt va?

Jag ÄLSKAR ju att laga mat. Man kan nog säga att det är mitt största intresse och det växer mer och mer för var dag. Jag söker många recept på nätet och tycker det är sjukt kul att testa nya maträtter. Oftast hittar jag recept som funkar, men nästan alltid plockar jag bort någonting dom har och lägger till något eget. Ibland kan det sluta med att man inte gör något likt alls det receptet man hittat, men det har väckt en tanke hos en och sen har man börjat exprimentera.
Jag är även lite besatt av kokböcker. Samlar på kokböcker och det är en liten standargrej som jag brukar önska mig i present, på jul och så :) Det är så kul att sitta och bläddra i dom, få nya ideér och testa recepten. Prenumererar även på Allt om Mat, tidningar har ofta kanonrecept!

Jag och Dan turas ofta om att laga mat för han tycker också det är roligt. Ibland hjälps vi åt, diskuterar smakkombinationer och så :) Kanske låter geeky, men vi älskert :)

Ni som känner mig personligen vet att jag älskar att laga mat, och jag älskar att bjuda på mat :) Ni som mest läser min blogg hade kanske inte en aning om detta, för jag har inte alls skrivit mycket om matlagning i bloggen. Jag tänkte jag skulle ändra på det :)
Jag tänker såklart fortsätta skriva om vi gör något kul på dagarna och om Albin och Oliver, dom kan man aldrig skriva för ofta om :)
Men jag tänker börja lägga ut lite recept, visa mat jag lagat, ge lite roliga tips osv.

Jag är mycket glad att vi har fått matglada barn (kan dom bli annat med dessa föräldrar??) för dom äter oftast allt vi lagar, även om det är lite "ovanligare" saker ibland. Jag tycker det är kul att Albin tryckte i sig mer kroppkakor när vi va på Öland under påsk än vad jag orkade typ, det är sjukt, haha!

Nu har jag ju som jag tidigare skrivit inte alltid tid med bloggen, det lär väl bli mer tid till det när det blir höst! Men jag tänker ändå förnya mig redan nu, vem vet det kanske blir en sporre så jag inte kan låta bli att blogga! ;) Det märks.
Välkommen till en uppdaterad blogg!

Kommentarer
Postat av: johanna-tvillingmamma

åh vad härligt! ser fram emot mycket matinspiration nu ;-)

kramar

2012-07-07 @ 21:21:48
URL: http://www.tvilllingmamma.se
Postat av: Anso

Å va trevligt det låter :) då kan man ju få lite tips ;) Va mysigt ni verkar haft det på Öland.

Kram

2012-07-08 @ 08:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0