Tidsbrist

Ja det har man verkligen, och bloggen hamnar lååååångt ner på listan nu för tiden. Kanske speciellt för att det är sommar. Datorn åker sällan på och man har häcken full verkligen varje dag. Är det inte jobb, föskola, städ och tvätt så är det umgänge, kalas uteserveringshäng, badning, träffa goa vänner och familjen osv, osv.

Idag hade jag tänkt att jag skulle sätta mig och göra några tidsbestämda utspridda inlägg, fortsätta om Ölandresan, men nu är jag så totalt slut så det får bara bli detta inlägg för nu. Jag vill så gärna ha en aktiv blogg, men det går inte just nu, så bara att gilla läget. Så mycket annat går före, jag hinner icke.

Veckan har verkligen gått i fullt ös. I måndags fyllde jag år och då hade jag familjen här. Jag tycker det är så kul att bjuda på mat så då gjorde jag en köttfärspaj, en kyckling och fetaostpaj och en skaldjurscheesecake. Lite bröd, sallad och en kall sås till det så blev vi riktigt mätta. Tårtan gjorde jag en jordgubbstårta med marängbotten, smörkräm och grädde, uuuuj va god den va (men MÄKTIG!)!





I tisdags jobbade jag, sen hem med barnen och när barnen hade somnat åkte jag vidare ner till stan för lite uteserveringshäng med Sandra. Lite rund under fötterna blev man :P



Onsdag jobbade jag kvällen. Lämnar barnen vid 11 på förskolan, innan lunch, för personalen tycker det blir smidigare att dom är med på lunch och vilan. Det är rätt skönt, för det är enda gången som jag har ett par timmar ensam och kan göra vad jag vill. Denna förmiddag tillbrigade jag på stan i jakt på en bikini. Hittade en på Change som var riktigt fin, den var dessutom på rea, så kanske det blir en till iår! Mina gamla var pinsamt fel, kanske typ 4 år gamla :P Köpte även några nya baslinnen, dags att slänga dom gamla som har hängt med lite för länge dom med (typ status malätna)!

Idag har jag jobbat igen, hämtade barnen sen har det ju varit so lovely varmt å gött väder idag så det gick ju inte att åka hem och uggla! Så då blev det en tripp till mormor och plaska i barnpoolen där.
Så i eftermiddag tackade jag faktist nej till att gå ut på uteserveing och äta med goa vänner, kanske ni fattar varför? Kan säga att det är först ikväll jag har hunnit städa upp ordentligt efter kalaset i  måndags. Så nu är man rätt sket slut kan jag meddela! Jag gillar att har mycket att göra, men ibland blir man trött ;) 



Men så därför blir det nu inte massa blogginlägg mer ikväll, utan nu ska jag ta en dusch och sen ska jag lägga mig ute på altanen på den nybyggda soffan Dan gjorde i helgen (bilder på denna kommer givetvis, men jag tänkte måla den först ;)) och läsa nya nummret av Allt om Mat som kom idag. Dan har cyklat ner till stan och ska på Rough Diamond Club med några kompisar, tror det är något Rockabillyband som spelar, så jag är allena ikväll. Gött dä, då kan man läsa sin tidning ifred och sen somna på soffan utan att känna sig osocial ;) Hehe.

Fridens!
 

Kommentarer
Postat av: ölandspappsen

Ja, det gäller att prioritera , viktigast först.

det är alltid gasen i botten när man är småbarnsförälder

2012-07-06 @ 14:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0