Akuten och klädrens

Ja igår startade inte dagen speciellt bra. När jag var inne och borstade tänderna stod pojkarna och började slå på skåpet vi har i vardagsrummet. Båda två slog och slog och precis när jag kom ut så ramlade det ner en ljusstake/ljuskrona som låg uppepå detta höga skåp. Jag hann inte ta emot den och den träffade pojkarna i huvudet. Båda började gallskrika och jag såg hur det forsade blod ur Olivers panna. PANIK!! Jag lyfte upp honom sprang och hämtade papper för att försöka stoppa, det var så otäckt att det blödde så mycket! Jag slängde ett öga på Albin och ser då att han också tokblöder ur pannan, lika mycket han! Men hallå, vart ska jag börja?! Jag måste ringa sjukvårdupplysningen, eller ska jag ringa 112?! Måste stoppa blodet, hur ska jag göra när båda blöder lika mycket, båda vill bli burna, dom är i upplösningstillstånd och jag med.
Så jag rusade in till grannen och som tur var hon hemma så hon kunde hjälpa mig. Det slutade tack och lov att blöda ganska fort på båda två och dom slutade gråta efter bara ett par minuter och var sen som vanligt. Jag ringde då sjukvårdupplysningen och berättade vad som hänt och sa även att jag ville att någon skulle titta på såren och så att deras huvuden var okej i övrigt. Det var ju en riktigt tung ljuskrona dom fick i skallen från hög höjd, så jag var ju mer nervös  över det än över själva såren.
Fick åka till akuten, där var det knappt något folk alls tack och lov så vi fick hjälp direkt. Läkaren kände på deras huvuden och inget var sprucket eller så och såren var så ytliga så hon limmade bara igen dom. Skönt att allt gick bra för det kunde gått riktigt illa! :S




Det känns ibland som att det blir svårare och svårare att hålla reda på dom. Dom blir ju snabbare och snabbare och vildare och vildare. Mer uträknade också, den ena ser att jag springer efter den andre, då passar han på med något bus. Och nu när jag är ensam med dom så blir det ännu mer påtagligt. Det börjar bli jobbigt att vara själv med dom nu. Märker att dom är less på mig och saknar pappa för dom är så vrånga och griniga hela tiden nu och så brukar det inte riktigt va (inte hela tiden iaf, hehe). Det gör ju inte saken lättare direkt ;)

Ikväll har jag rensat i min garderob, det var SÅ välbehövligt! Det var kul att testa lite gamla kläder som faktist passade nu igen som jag kunde hänga fram också! :) Har ju bantat nu i ett par veckor snart och faktist gått ner några kilon, så nu kan man ju säga att jag har en ny garderob nästan ;)

Ungefär såhär låg det i min garderob innan:


Nu är det rensat och vikt i fina högar :) SKÖNT!


Denna rosa klänning hade jag på min 25-årsfest, kanske jag kan ha den i sommar igen?

Kommentarer
Postat av: Ölandspappsen

Dags att gå upp dom igen på Öland

2012-06-07 @ 06:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0