Allena

Jaha nu ska man vara ensam med barnen hela veckan. Dan har åkt till Grebbestad och ska jobba där hela veckan, så för första gången ska jag aggera ensamstående i flera dagar. Känns konstigt, vi har inte varit ifrån varandra så länge sen han flyttade hit, blir ovant att va själv. Men det går nog fort när man jobbar hela veckan. Började inte denna ensamtid så värst bra, återigen ploppade jag min telefon i vattnet, KLANTARSEL!! Denna gången i badkaret efter att grabbarna badat. Böjde mig för att dra ur proppen, var inte ens medveten om att jag hade telefonen i munkjackefickan. PLOPP, sa det.... Blir så trött!! Som tur var va mamma och syrran här så mamma fick åka och hämta en telefon att låna så länge. Syrran tipsade om att man skulle lägga telefonen i en burk med ris för att dra ur fukten, det ska tydligen funka. Så nu får den ligga där över natten så får vi se om den funkar imorrn.....
Ja fi fan, jag är typ klumpigast i världen, men det var ju inget nytt.. Finns en anledning till att jag tackade ja till speciell försäkring på den :P

Nu ska jag slänga ihop lite mat till imorrn, tänkte passa på när grabbarna sover så slipper jag stå med det när vi kommer hem efter jobb och dagis imorrn. Pojkarna brukar inte riktigt tillåta mig att stå vid spisen när jag är ensam med dom... :P Och dom vill gärna skruva på alla knappar på spisen HELA tiden, så det går knappt att laga mat med dom runt fötterna just nu. 
Det krävs väl lite mer planering och framförhållning när man ska va själv nu antar jag!

Kommentarer
Postat av: Jolie

Precis så känner jag mig, pigg när värmen var här och döende nu. (men samtidigt inbillningssjuk..) :-)

2012-06-03 @ 21:10:48
URL: http://mammajolie.blogg.se/
Postat av: Melanie

pju, det låter lite jobbigt! ;) men som du säger, det blir ju lättare och smidigare med planering! johan börjar jobba idag igen så nu blir jag hemma själv med båda. Så nu måste man planera mer, måltiderna och allt runtomkring för att underlätta så mkt som möjligt. Hoppas ni får en bra vecka och att mob funkar igen snart! ;)

2012-06-04 @ 05:22:10
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0