Öland dag 3

På måndagen var det dags att dra på spa! Dan gav det till mig i mors-dags-present nämligen. En natt på Skansen spa, med tre-rätters middag, en 50-minuters behandling och fri tillgång till spa-avdelningen. Det var helt fantastiskt skönt, där uppskattade man verkligen varenda sekund! Ett helt underbart dygn med fantastisk mat!






Det är ju fantastiskt kul att ta kort på mat tycker jag, så SJÄLVKLART skulle jag ju ta kort på alla tre rätterna. Gissa hur knäckt jag blev när jag nästan hade dragit i mig hela efterrätten och inser att jag glömt ta kort på den?! Illa! Men två av tre fick jag kort på iallafall:

Tre sorters skinka, med marinerad västerbottenost (Min favorit under kvällen, det var FANTASTISKT!!)


Röding med basilikasås och färskpotatis, stekta fläskbitar och diverse primörer (Grymt gott, men blev lite mycket på slutet)


Efterrätten var panacotta med färska jordgubbar, också en grym hit, panacotta är en av mina absoluta favoritefterrätter! Synd att jag missade kortet som sagt, men men.

Vi var mätta när vi gick och la oss vill jag lova (behöver jag säga att dom där kilona jag gick ner för några veckor sedan kom tillbaka som ett brev på posten efter en vecka på Öland? :P)

Fantastiskt dygn!

Kommentarer
Postat av: johanna-tvillingmamma

härliga kort! Ser ut som om ni har haft det jättegott! Panacotta är favoriten här också + i kanten att den är enkel och snabb att göra.



sv: hahah ja visst hittar man sina effektiva knep haha!

2012-07-01 @ 09:11:01
URL: http://www.tvillingmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0