Svårt att få semester

Känns som jag aldrig vet vad jag ska blogga om längre. Sen jag började jobba så spinner allt bara på. Vilket jag tycker är helt underbart, men det finns inte så mycket att skriva om ;) Det är liksom det samma- jobb, förskola, lekpark, natta barn, middag, ibland är det tv-häng, ibland är det joggingrunda eller stavgångsrunda. Jag älsker´t, men bloggen blir ju mindre spännande ;)

Ska jobba i helgen, gör kvällen idag. Skulle egentligen varit ledig, men tydligen är det svårt att få in vikarier just nu och en på min våning som sökt semester fick ingen semester denna helg. Jag har sökt semester nästa helg för vi ska på 30-årsfest och då blev jag nervös att jag inte skulle få semester då, så då löste vi det så att vi två helt enkelt bytte helg istället. Smidigt, fast man blir lite trött att man ska vara nervös in i det sista om man ska få va ledig eller inte, trots att man sökt i tid. Och det hade ju varit ännu skönare att få semester och va ledig båda helgerna ;)
Blev dock ännu nervösare för midsommarveckan där jag sökt föräldraledigt för att vi ska till Öland. Har hört att dom inte kan neka föräldraledigt, men det kan dom tydligen göra om man inte söker tre månader innan (jag sökte två månader innan). Trodde det var typ en månad innan man var tvungen att söka, men där hade jag fel.
Iaf så har den veckan löst sig nu också, så jag kan va ledig, pjuh!
Jaja, nu ska jag snart rulla iväg till jobbet! Ha en skön lördag alla!

Kommentarer
Postat av: Johanna-tvillingmamma

Sv: tack Tina, det vore skönt om det inte blev en lång historia men nu har dom varit riktigt dåliga men det hör till. Några dagar till sen hoppas vi på hemgång med friska tjejer!

Stackars oliver, vilken pärs han har gått igenom. Just

det med andningen kan bli riktigt otäckt, skönt att ni har en inhalator så ni kan ge honom när han behöver.

Kramar!

2012-06-03 @ 01:26:19
URL: http://www.tvillingmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0