Sjukt

Här har det varit sjukstuga ett par dagar nu. Det började med att Albin fick feber fredag kväll. Den gick dock över nästan över natten, tempade lite på lördagen, men han var pigg och kry, inget som märktes. Lördag eftermiddag var det Olivers tur. Jättehostig, slemig, febrig och vägrade äta eller dricka. Under söndagen var han likadan, haft 40 graders feber hela tiden och Panodilen har inte tagit ner det något nämnvärt. Igår eftermiddag/kväll kände jag att jag ville ringa sjukvårdsupplysningen, för han har inte fått i sig någonting, varit slö och inte kissat. Hon skickade remiss så vi fick åka till akuten. Där fick jag sitta med honom i 4 timmar innan en läkare kom och tittade på honom. Lilla plutten, dom är så ynkliga när dom är sjuka och slöa. Och man tänker ju på tusen olika saker det kan vara när dom har så hög feber som inte går ner.

Läkaren lyssnade på lungorna och hörde inget konstigt på dom, tittade i halsen och den såg fin ut, däremot var han lite röd i ena örat, men det gör dom tydligen inte någonting åt. Vi fick åka hem efter att han hade fått en Ipren.
Så under natten och idag har jag iaf fått i han dricka, päron-Mer går ner, så det har han kunnat dricka ganska mycket idag utan att spy upp det (som han gjorde igår med allt vi provade med tillsammans med massa slem).

Han har haft nästan 40 graders feber idag också, men liiite piggare iaf, drickan han får i sig gör väl alltid något.

Ikväll har han varit nästan som vanligt faktist, pigg och kry, fast han vägrar fortfarande att äta. Inte ens välling vill han ha. Men så länge han dricker antar jag??
Hoppas på en lite matgladare Oliver imorgon, som han annars brukar vara ;)

Dan hostar fortfarande som en tok och nu har jag börjat också. Mykoplasma?? Skulle inte förvåna mig alls. Dan ringde VC idag, men kom inte fram, nytt försök imorrn.
Vi nämde något om hur kul det skulle bli att va hemma alla tillsammans och vara friska.. Det skulle vi ju aldrig ha sagt.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0